וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקרבות בין הפלסטינים: מדינות המפרץ ואירופה מזהירות מנסיעה ללבנון

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 13:15

אזהרות המסע למדינה מדאיגות את המדינה החוששת מאובדן תיירים, וראש הממשלה אמר כי אין סיבה ל"דאגה או לפאניקה". לדבריו, חלה התקדמות בפתרון המשבר במחנה הפליטים עין אל-חילווה, שבו נהרגו 13 איש בקרבות בין פתח לארגון אסלאמיסטי

קרבות במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה/טוויטר

מדינות במפרץ ובאירופה פרסמו אזהרות מסע ללבנון, בעקבות הקרבות בין פלגים יריבים במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילוואה שדברום המדינה. מחשש לפגיעה בענף התיירות, ראש הממשלה הזמני נג'יב מיקאתי שלח מסרי הרגעה ואמר כי יש התקדמות "משמעותית" לקראת פתרון המשבר.

מיקאתי, שארצו מתמודדת עם אחד משבר כלכלי חסר תקדים, אמר אתמול (שבת) כי אין סיבה ל"דאגה או לפאניקה" והוסיף כי הוא שוחח עם ראשי מנגנוני הביטחון על ההתפתחויות האחרונות במחנה הפליטים, שבו נהרגו לפחות 13 איש בשבוע שעבר. העימותים במחנה שבאזור צידון פרצו בעקבות ניסיון חיסול של מנהיג ארגון אסלאמיסטי, שבתגובה חיסל בכיר בפתח וכמה ממקורביו.

לפי הודעתו של ראש ממשלת לבנון, שר החוץ שלו עבדאללה חביב הונחה להבטיח למדינות ערב כי אין חשש לביטחונם של אזרחיהן במדינה. בתיווך של חיזבאללה ואמל השיעיים, השולטים בדרום לבנון, הסכימו הפלגים על הפסקת אש, אך עימותים ספורדיים בעין אל-חילווה - הגדול שבין מחנות הפליטים הפלסטיניים במדינה - נמשכו.

עשן מיתמר ממחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבדרום לבנון, 30 ביולי 2023. רויטרס
כרבע מתושבי המחנה נמלטו בשל הקרבות. עשן מיתמר מעין אל-חילווה, בשבוע שעבר/רויטרס

הראשונה לפרסם אזהרת מסע לאזרחיה הייתה ערב הסעודית, שהפצירה בהם ביום שישי לעזוב במהירות את המדינה ולהימנע מאזורים שבהם יש עימותים אלימים. בהודעה הסעודית הודגשה "החשיבות להישמע לאיסור הנסיעה הסעודי ללבנון". אתמול הצטרפה לקריאות בחריין, שקראה לאזרחיה לעזוב את לבנון. כווית וקטאר הפצירו באזרחיהן בלבנון להיות דרוכים ולהימנע מאזורי עימות, אך לא ביקשו מהם לעזוב את המדינה.

בשבוע שעבר הזהירה גרמניה את אזרחיה שלא לנסוע, בין היתר, למחנות פלסטיניים בלבנון. בריטניה המליצה להימנע מ"נסיעות לא חיוניות" לחלקים מדרום לבנון, כולל לאזורים הסמוכים לעין אל-חילווה. כרבע מ-80 אלף תושבי מחנה הפליטים נעקרו מבתיהם מאז תחילת הקרבות ב-29 ביולי.

לפני סוכנות הידיעות הפליטים הפלסטינים של האו"ם (אונר"א), כ-250 אלף פליטים פלסטינים חיים ב-12 מחנות במדינה, שאליה ברחו אחרי מלחמת העצמאות ב-1948.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully