וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בין פלגים פלסטיניים בלבנון: 6 הרוגים, בהם בכיר בפתח, במחנה פליטים באזור צידון

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 9:21

חמושים ניסו להתנקש במנהיג בארגון אסלאמיסטי בעין אל-חילווה, ובתגובה חוסל בכיר בפתח לצד ארבעה מאנשיו. במהלך הקרבות, פגז תועה פגע בעמדה צבאית וחייל נפצע. הצדדים הסכימו להפסקת אש בתיווך חיזבאללה ואמל, אך הלחימה לא פסקה לחלוטין

עשן מיתמר ממחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה באזור צידון, לבנון, 30 ביולי 2023. רויטרס
עשן מיתמר ממחנה הפליטים, היום/רויטרס

שישה בני אדם, בהם בכיר בפתח, נהרגו בעימותים בין פלגים יריבים במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבאזור צידון בלבנון - כך אמרו היום (ראשון) גורמים פלסטיניים ולבנוניים.

מקורות ביטחוניים אמרו לרויטרס כי העימותים החלו אתמול, בעת ניסיון חיסול כושל של מנהיג פלג המזוהה עם ארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים, שבו נהרג אדם אחד. בתגובה, חמושים תקפו מפקדות של פתח במחנה הצפוף והעני, והיום נהרג אחד ממפקדיו. ארבעה מיועציו שנפצעו בהתקפה מתו מאוחר יותר בבית החולים.

לפי צבא לבנון, אחד מחייליו נפצעו כשפגז פגע במפקדה צבאית. הוא הזהיר את הצדדים מפגיעה במתקניו ואיים לתקוף את מקורות הירי. במהלך היום, חיזבאללה ואמל - שלהם יש אחיזה במעוזים השיעיים בדרום לבנון - תיווכו בין הפלגים הפלסטיניים שהסכימו על הפסקת אש. עם זאת, הלחימה לא עצרה לחלוטין אחרי ההבנות.

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי, שארצו שרויה במשבר כלכלי ופוליטי חסר תקדים, אמר כי היא שוב משלחת מחיר בתור "זירה לסגירת חשבונות", וטען כי התזמון לפרוץ העימותים הוא "מחשיד".

בעקבות הקרבות, החנויות במחנה הפליטים היו סגורות היום וכמה מתושביו נמלטו ממנו. כמו כן, סוכנות הפליטים הפלסטינית (אונר"א) הודיעה על הפסקת כל פעילותה במחנה שבו חיים כ-50 אלף איש. דורות'י קלאוס, מנהלת אונר"א בלבנון, אמרה כי הסוכנות קוראת לכל "הקבוצות החמושות לשמור על ביטחונם של האזרחים ולכבד את מתקני האו"ם". היא הוסיפה כי בעימותים ניזוקו שני בתי ספר שמנהלת הסוכנות.

מחנה עין אל-חילווה הוא אחד מ-12 מחנות פליטים פלסטיניים בלבנון, והוא זירה קבועה לאלימות בין פלגים חמושים. המחנות, שבהם חיים כ-400 אלף איש, נמצאים ברובם מחוץ לתחום עבור הצבא ומנגנוני הביטחון במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully