וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל באסותא: נדחה ערעור היולדת - בדיקה גנטית נוספת תיערך לתינוקת סופיה

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 13:07

המחוזי בלוד דחה את ערעור האישה שילדה את התינוקת והותיר על כנה את החלטת בית המשפט למשפחה. היולדת מסרה בעבר בתגובה: "אני לא נרדמת בלילה מהפחד שייקחו לי אותה, מבקשת, תנו לנו מנוחה, גם כך לא קל לנו"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

בדיקה נוספת תיערך לתינוקת סופיה, שהופרתה בגופה של אישה שאינה אמה הביולוגית - כך קבע היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בלוד. בכך, דחה את ערעור האישה שילדה את התינוקת והותיר על כנה את החלטת בית המשפט למשפחה.

בית הדין קבע כי יש לבצע בדיקות הורות על סמך הדוח החדש של משרד הבריאות, שהצביע על שני זוגות שהם בסבירות הגבוהה ביותר להיות ההורים הביולוגיים. אמה של סופיה, שילדה אותה, מסרה אז בתגובה כי היא מתחננת לשקט. "אני נלחמת לגדל כל יום את סופיה, היא נכנסת ויוצאת מבתי חולים", סיפרה ושיתפה, "אני לא נרדמת בלילה מהפחד שייקחו לי אותה, מבקשת, תנו לנו מנוחה, גם כך לא קל לנו".

התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
תעבור בדיקה גנטית נוספת/אתר רשמי, ניב אהרונסון

בעת דיון בית המשפט לענייני משפחה, השופטת ציינה את דברי המחוזי, לפיהם קיימת חשיבות לקשר הדם וזכותה של התינוקת לדעת את מוצאה "ולשרטט את סיפור חייה" כשתגדל. כמו כן, ציינה את זכותם של בני הזוג לדעת אם הם אכן ההורים. "יש חשיבות גם להשקיט את סערת רוחם של זוגות אחרים, שנמצאים באי ודאות נוראית, והאפשרות שמא יש להם קשר גנטי לתינוקת אינה נותנת להם מנוח", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully