וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תציב טילים ומל"טים על ספינותיה: "לאמריקה אין מה לחפש פה"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:09

בטהראן אמרו כי מדינות האזור "מסוגלות להבטיח את ביטחון המפרץ הפרסי" בעצמן, אחרי שוושינגטון הציעה לפרוס כוחות חמושים על ספינות זרות. הטילים, לפי משמרות המהפכה, מסוגלים להגיע לטווח של עד 1,000 ק"מ

בווידאו: נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל/ערוץ הכנסת

איראן ציידה את חיל הים של משמרות המהפכה במל"טים ובטילים לטווח של 1,000 ק"מ - כך דיווחו אתמול (שבת) סוכנויות ידיעות איראניות, לאחר שארצות הברית הציעה להציב כוחות על ספינות מסחריות העוברות במצר הורמוז שבמפרץ.

דובר הכוחות המזוינים האיראניים התייחס לנוכחות אפשרית של כוחות צבא ארצות הברית, ואמר כי מדינות האזור "מסוגלות להבטיח את ביטחון המפרץ הפרסי" בעצמן. "מה לאמריקה ולמפרץ הפרסי, מפרץ עומאן והאוקיינוס ההודי? מה יש לכם לחפש פה?", אמר דובר הכוחות, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים.

סוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א דיווחה כי כלי הנשק החדשים של צי משמרות המהפכה כוללים "סוגים שונים של מל"טים וכמה מאות טילי שיוט וטילים בליסטיים לטווח של 300 עד 1,000 ק"מ".

גורמים אמריקניים אמרו בשבוע שעבר וושינגטון עשויה להציע בקרוב את שירותם של מלחים ונחתים חמושים לספינות מסחריות באזור אחרי שכמה מהן נתפסו והוטרדו על ידי טהראן בחודשים האחרונים. זאת בנוסף למטוסי קרב נוספים מדגם F-35 ו-F-16 וספינת קרב ששלחה וושינגטון למזרח התיכון בחודש שעבר כדי לפקח על תנועת השיט באזור האסטרטגי. כחמישית מהנפט הגולמי בעולם עובר דרך מצר הורמוז המפריד בין איראן לעומאן.

מל"טים חדשים שבהם צויד חיל הים של משמרות המהפכה של איראן, 5 באוגוסט 2023. רויטרס
המל"טים החדשים שבהם צויד חיל הים של משמרות המהפכה/רויטרס

טהראן טוענת בדרך כלל אחרי שהיא משתלטת על כלי שיט זרים שהם ביצעו עבירות על חוקי שיט. חלקם שוחררו רק לאחר שמדינות זרות שחררו ספינות איראניות שנתפסו על ידן.

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלירזא טנגסירי, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי טילים החדשים מדויקים יותר, ובעלי טווח גדול יותר. "טילי השיוט יכולים לתקוף כמה מטרות בו זמנית וניתן לשנות את הפקודות שלהם לאחר ההמראה", אמר טנגסירי.

מאז 2019 אירעו סדרת תקיפות נגד ספנות בממי המפרץ האסטרטגיים, במיוחד בתקופות של מתיחות בין ארצות הברית לאיראן. לאור קריסתו בפועל של הסכם הגרעין בין איראן למעצמות שנחתם ב-2015, היחסים בין טהראן למערב התדרדרו בשנה האחרונה. בעקבות זאת, וושינגטון ובעלות בריתה מחפשות דרכים להפחית את המתיחות ולהימנע מעימות, תוך ריסון כלשהו של תכנית הגרעין של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully