וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמענה לתוקפנות האיראנית: "ארה"ב תציע הגנה לספינות במפרץ"

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 12:31

גורמים אמריקניים אמרו כי וושינגטון שוקלת את המהלך בעקבות שורת תקריות שבהן טהראן ניסתה להשתלט על כלי שיט במים בינלאומיים. עם זאת, ההחלטה אם לפרוס כוחות מארינס על סיפוני ספינות המסחר תהיה שלהן

כלי שיט איראני מתקרב לעבר מכלית נפט במפרץ עומאן, 5 ביולי 2023. רויטרס
כלי שיט איראני מתקרב לעבר מכלית נפט במפרץ עומאן, בפעולה שסוכלה על ידי הצי האמריקני/רויטרס

ארצות הברית שוקלת להציע לספינות מסחריות העוברות במצר הורמוז במפרץ הפרסי להציב כוחות חמושים על סיפוניהן, לאור הניסיונות החוזרים ונשנים של איראן להשתלט על כלי שיט במים בינלאומיים - כך אמרו גורמים אמריקניים.

בחודש שעבר הודיע הפנטגון כי הוא שולח לאזור מטוסי F-35 ו-F-16 וספינות קרב במטרה לחזק את ההתרעה בנתיב השיט האסטרטגי, אחרי סדרת תקריות שבהן טהראן השתלטה או ניסתה להשתלט על מכליות נפט, כשהצי האמריקני התערב והצליח לסכל שני ניסיונות כאלו במפרץ עומאן. טהראן טענה כי אחת המכליות הייתה מעורבת בתאונה עם כוחותיה הימיים, ובית משפט במדינה הוציא לה צו תפיסה.

ספינות של משמרות המהפכה של איראן במשט לרגל יום הצבא, 27 בנובמבר 2022. רויטרס
ספינות של משמרות המהפכה של איראן במשט לרגל יום הצבא/רויטרס

במאי הודיע הבית הלבן כי ממשל ביידן ינקוט שורת מהלכים במזרח התיכון, מבלי לפרט. אחד הגורמים האמריקניים, שדיבר בעילום שם, אמר כי הצבא כבר אימן כוחות נחתים במזרח התיכון לצורך פריסתם האפשרית על ספינות.

עם זאת, הבכיר אמר כי בסופו של דבר כלי השיט המסחריים יהיו אלו שיצטרכו לבקש את הגנתם של החיילים בעת חצייתם את מצר הורמוז, המפריד בין איראן לעומאן ושכחמישית מאספקת הנפט העולמית עוברת דרכו.

מאז 2019 אירעו סדרת תקיפות נגד ספנות בממי המפרץ האסטרטגיים, במיוחד בתקופות של מתיחות בין ארצות הברית לאיראן. לאור קריסתו בפועל של הסכם הגרעין בין איראן למעצמות שנחתם ב-2015, היחסים בין טהראן למערב התדרדרו בשנה האחרונה. בעקבות זאת, וושינגטון ובעלות בריתה מחפשות דרכים להפחית את המתיחות ולהימנע מעימות, תוך ריסון כלשהו של תכנית הגרעין של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully