וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרק חשוך ואפל בחיי": לוחם עוקץ חושף התעללות על רקע נטייה מינית

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 9:24

דניאל בלום, שהשתחרר מיחידת הכלבנים של צה"ל, סיפר בפוסט כי עבר מסע השפלות על ידי חבריו לנשק. בין היתר, לדבריו, הפיצו עליו שמועות כי הוא נוגע באנשים בניגוד לרצונם וכי מפקדו איים עליו בהדחה אם לא יהיו לו חברים. "נעלו אותי מחוץ לחדר בגשם, בשלוש בלילה"

בווידאו: רחל אמא של אור ישראלוב: "רצחו לי אותו בתאונת אימונים"/ארז הראל

דניאל בלום, לוחם שהשתחרר לאחרונה משירות ביחידת "עוקץ", פרסם אתמול (שבת) פוסט נוקב על שירותו הצבאי, שבו חשף שעבר מסע השפלות על ידי חבריו לנשק בשל נטייתו המינית.

"לחברה שנעלו אותי מחוץ לחדר בגשם, בשלוש בלילה, כי פחדו שההומו שאיתם בחדר יגע בהם: אני מקווה שתגבשו לעצמכם זהות מורכבת ועשירה, כזאת שלא מבוססת ורק על גבריות רעילה 'ווסאח' של יחידה מובחרת ותפסיקו להרגיש שהומו ששוקל 60 קילו מאיים לכם על הקיום", כתב.

לדבריו, חבריו לנשק צילמו אותו בסתר, שלחו אחד לשני את הסרטונים וצחקו עליו מאחורי גבו, וכן הפיצו עליו שמועה כי הוא נוגע בלוחמים בניגוד לרצונם. עוד טען כי מפקד הצוות שלו אמר לו כי ידיח אותו אם "עד סוף החודש אין לך חברים".

דניאל בלום, משוחרר עוקץ שהתלונן על התעללות במהלך שירותי הצבאי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"נעלו אותי מחוץ לחדר בגשם". דניאל בלום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לצוות שלי: אתם עדים חיים. ראיתם הכול ושתקתם, אני מקווה שתזכרו את זה כל לילה לפני שאתם נרדמים. מאחל לכם לגדל עמוד שדרה", כתב. "אני מסרב להתייחס לשירות שלי כמשהו שהוא לא. התגייסתי עם פנטזיה, והמציאות הייתה רחוקה מזה שנות אור, ואין ברירה אלא לחיות עם החוויה כפי שהיא".

"אני לא מוכן יותר לשקר, לחייך ולהגיד שהכול סבבה כששואלים איך היה בצבא", חתם את הפוסט. "אני היום כבר לא חי בפחד, אני חי בכעס ואני לא אשתוק. אומרים שבצבא, מפרקים אותך בשביל לבנות אותך בחזרה חזק יותר. היום אני מסיים פרק חשוך ואפל בחיים שלי, ואני אוסף את החלקים שלי ויוצא לדרך חדשה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מגלה אפס סובלנות ליחס מפלה מכל סוג כלפי כל חייל. עם היוודע המקרה, לפני כשמונה חודשים, מפקדי היחידה קיימו שיח פיקודי עם החייל, ולאחריו נערך בירור מקיף ביחידה. המקרה טופל על ידי סגל המפקדים ביחידת עוקץ, עד לרמת מפקד היחידה. בעקבות הפוסט שפרסם החייל המשוחרר, שוחח עימו באופן אישי מפקד החטיבה. במהלך השיחה הביע המפקד הערכה על שירותו של דניאל וצער על תחושותיו בסיום השירות. כמו כן הדגיש כי דלתו פתוחה בפני דניאל בכל עת והשיח עימו חשוב ללמידה והפקת לקחים בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • עוקץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully