וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס בנתב"ג: בשל העומס, נוסעים יצאו למרחב ההמראות כדי לאסוף מזוודות

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 17:36

אלפי ישראלים ששבו אתמול לארץ נתקלו בעיכובי פתע כבדים בקבלת כבודתם, וחלקם נאלצו לאסוף את כבודתם בניגוד להוראות הבטיחות. בניגוד לדיווחים, לא מדובר היה בתקלה טכנית, ולטענת עובדי הנמל - הסיבה הייתה מחסור בעובדים

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

חלק מהנוסעים שנחתו אתמול (שישי) בנמל התעופה בן גוריון נאלצו לאסוף את כבודתם ממרחב ההמראות בנמל. זאת, עקב עיכובים כבדים בקבלת מזוודותיהם, שנגרמו, כך לפי עובדי הנמל, ממחסור בעובדים. נבדק חשד לכשל בטיחותי.

העומסים הכבדים ועיכובי הפתע בפריקת המזוודות בנמל, שהגיעו בשיא עונת הקיץ והתיירות, התרחשו שעות בודדות לפני כניסת שבת, מה שדחק בחלק מהנוסעים שמיהרו לחזור לביתם לפני כניסתה. נוסעים רבים, כך נראה גם בתיעוד המקרה, אספו את כבודתם בעצמם בשל הנסיבות. לא התקיימה כל התייחסות מטעם הנהלת הנמל לתקרית הבטיחותית החריגה.

מדובר בנוסעים שהגיעו לפני כן בטיסה שלא התחברה לאחד השרוולים והוסעו באוטובוס לשער הפסיפס שלפני ביקורת הגבולות. לאחר שכבר נכנסו לטרמינל וראו את התורים והמהומה בהמתנה לפריקת המזוודות, הצליחו הנוסעים לצאת בחזרה לשטח האווירי לחפש את המזוודות שלהם. זאת למרות שהשטח האווירי אמור להיות מאובטח למורשים בלבד, מסיבות בטיחותיות וביטחוניות.

מרשות שדות התעופה נמסר כי לא הייתה בעיה ביטחונית כי הנוסעים כבר היו בדוקים וכי הם הוחזרו על-ידי יחידת הפיקוח לאולם. לדברי הרשות, אף נוסע לא יצא עם מזוודות שאינן שלו.

נוסעים אוספים את מזוודותיהם משטח המראת המטוסים בנתב"ג, 4 באוגוסט 2023. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
נוסעים אוספים את מזוודותיהם משטח המראת המטוסים בנתב"ג, 4 באוגוסט 2023/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'

בניגוד לדיווחים, מקור העיכובים אינו בתקלה טכנית. לטענת ועד עובדי הנמל, כאמור, העיכובים נגרמו כתוצאה ממחסור בעובדים, אמנם לא מדובר בשביתה מאורגנת - אך יש מי שיכנה זאת "שביתה איטלקית". מצד הנהלת רשות שדות התעופה מסרו כי נושא עיכובי פריקת והעמסת המזוודות מטופל ונתב"ג חוזר לשגרה, ואילו במקביל, התורים באולם המשיכו להתארך. כאמור, כל זאת כשנמל התעופה בשיא פעילותו וצפויים לעבור בו כ-100 אלף נוסעים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully