וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלית רוסית הותקפה ליד קרים, סעודיה מארחת שיחות שלום - ללא נציגים ממוסקבה

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 11:42

סירות הנפץ האוקראיניות ממשיכות להביך את מוסקבה, יממה אחרי שספינת קרב שלה הותקפה בים השחור. המכלית, הנתונה לסנקציות אמריקניות, הייתה בדרכה לסוריה ונאלצה להיגרר מהאזור. במקביל, הסעודים ונציגים מעשרות מדינות ידונו בדרכים לסיום המלחמה, ללא נוכחות רוסית

תיעוד: כלי שיט אוקראיני לא מאויש תוקף מכלית רוסית/טוויטר

מכלית נפט רוסית הותקפה הלילה על ידי כלי שיט אוקראיני בלתי-מאויש בסמוך לגשר המחבר את חצי האי קרים לרוסיה - כך אמרו היום (שבת) גורמים רוסיים ואוקראיניים. זאת יממה אחרי שספינת קרב רוסית ספגה נזקים קשים במתקפה ימית לחופי עיר נמל רוסית בים השחור, שמצביעה על שיפור משמעותי ביכולות הימיות של קייב, הרחק מחופי אוקראינה.

לא היו נפגעים בהתקפה היום על המכלית SIG - הנתונה לסנקציות אמריקניות בשל עסקאותיה עם סוריה - אך התנועה על גשר קרים ותנועת המעבורות במצר קרץ' הופסקו לכמה שעות. הסוכנות לביטחון ימי ברוסיה אמרה כי נפער חור בחדר המנועים של המכלית, ככל הנראה בעקבות התקפה של כלי שיט לא מאויש. כלי התקשורת הרוסיה אמרו כי המכלית, שהתקרבה למצר קרץ' המחבר בין הים השחור לים אזוב, הותקפה על ידי רחפנים אוקראיניים.

באוקראינה, מקור בשירותי הביטחון אמר כי ההתקפה בוצעה על ידי סירות לא מאוישות, בשיתוף פעולה בין השירות לבין הצי, במים הטריטוריאליים של המדינה. קייב ממעטת לקבל אחריות פומביות על תקיפת מטרות בשטחה של רוסיה או נגד מטרות רוסיות באוקראינה, אך היא הגבירה את הפעולות הללו בחודשים האחרונים כדי לסייע למתקפת הנגד שלה.

כלי שיט אוקראיני לא מאויש תוקף מכלית רוסית בסמוך לחצי האי קרים, 5 באוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
תיעוד מהתקיפה של סירת הנפץ, הלילה/צילום מסך, טוויטר

במהלך הלילה הקודם, ספגה ספינת מלחמה רוסית מכה קשה בהתקפה של הצי האוקראיני על בסיס חיל הים הרוסי בנובורוסיסק. גורמים רשמיים בחצי האי קרים אמרו כי גשר קרים, שנבנה על ידי רוסיה ב-2018 וסבל מנזקים קשים בשתי תקיפות לאורך המלחמה, לא היה היעד הלילה. סוכנות הידיעות האוקראינית UNIAN דיווחה על שלושה פיצוצים באזור.

ולדימיר רוגוב, פקיד בממשל הכיבוש הרוסי במחוז זפוריז'יה שבדרום-מזרח אוקראינה, פרסם הקלטה שבו נשמע צוות המכלית מבקש את סיוען של ספינות גרר. רוגוב גם פרסם תמונות של גופי תאורה וציוד מנופצים בתוך כלי השיט. לדברי רוגוב, המכלית סיפקה נפט לכוחות הרוסיים בסוריה.

במקביל, ערב הסעודית תארח היום שיחות שידונו בדרכים לסיום המלחמה באוקראינה, הנמשכת כבר שנה וחצי. נציגים מכ-30 מדינות יגיעו לעיר ג'דה שלחופי הים האדום - אך לא מרוסיה, על אף קשריה הקרובים עם ריאד. מי שכן תשלח נציג היא סין, בעלת בריתה של מוסקבה המנסה להקרין את כוחה גם במישור הדיפלומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully