וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בחוף השרון בהרצליה: אשת חינוך פורצת דרך בחברה הערבית טבעה למוות

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 23:38

ד"ר דליה פדילה, שקיבלה בשנה שעברה את עיטור הנשיא על "תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל", טבעה למוות לאחר שהגיעה לרחוץ בחוף יחד עם בעלה. רוחצים שהבחינו בה, משו אותה מהמים וניסו לבצע בה פעולות החייאה, אולם לבסוף, נאלץ צוות מד"א לקבוע את מותה

ד"ר דליה פדילה, אשת חינוך פורצת דרך בחברה הערבית בישראל, טבעה הערב (שישי) למוות בחוף השרון בהרצליה. ד"ר פדילה, שקיבלה בשנה שעברה את עיטור הנשיא על "תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל", הגיעה ככל הנראה עם בעלה לים ונסחפה בעת שרחצה. אזרחים בחוף שהבחינו בה, משו אותה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה וניסו לבצע בה פעולות החייאה. אולם לבסוף, צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותה.

במד"א מסרו כי הדיווח התקבל במוקד סמוך לשעה 19:40, ולפי אישה נשמתה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה. לאחר שביצעו בה פעולות החייאה, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה במקום.

הפראמדיקים עידן שינה ויניב ניניו, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על קו החוף את האישה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. עוברי אורח סיפרו לנו שמשו אותה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה וביצעו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמה, עיסויים ומתן תרופות כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותה".

ד"ר דליה פדילה, שקיבלה את עיטור הנשיא, טבעה למוות בחוף השרון בהרצליה, 4 באוגוסט 2023. צילום: חיים צח, לע״מ, מערכת וואלה!
ד"ר דליה פדילה, שקיבלה את עיטור הנשיא, טבעה למוות בחוף השרון בהרצליה, 4 באוגוסט 2023/מערכת וואלה!, צילום: חיים צח, לע״מ
ד"ר דליה פדילה.. מירי לביא,
ד"ר דליה פדילה./מירי לביא

ד"ר פדילה ייסדה את רשת החינוך בחברה הערבית "קיו סקול", שימשה כיועצת הכנסת לתחום החינוך הערבי ואף כיהנה כנשיאת המכללה להנדסה ומדעים בבאקה אל-גרביה. בדברי ההסבר להענקת עיטור הנשיא בשנה שעברה נכתב כי העיטור הוענק לה "על פועלה לקידום החברה הערבית ובניית הגשרים בין יהודים וערבים בפיתוח והנגשת חינוך איכותי ייעודי לאוכלוסייה הערבית - ישראלית, אשר מעוגן בזהותה הגאה, ועל שלל ההזדמנויות שפתחה בפני נשים ונוער, הרואים עצמם בזכותה שותפים בעיצוב עתידם". כשקבילה את האות מהנשיא, אמרה: "לכולנו אין בית אחר".

בראיון לוואלה! רק בחודש שעבר, שיתפה ד"ר פדילה את החזון שלה, תוך שהדגישה כי השילוב של הכשרה המקצועית, השמה והתנדבות בקהילה הם המפתח לשינוי חברתי: "יש כאן מהפכה פמיניסטית שמתרחשת. התוכנית מצליחה להוציא צעירות ערביות למשרות בשכר גבוה מאוד. פוטנציאל ההשפעה של התוכנית הוא אדיר. תחשבו מה צעירה כזו יכולה לעשות עבור הקהילה ממנה היא באה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully