וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הודיע על חיסול מנהיגו - השלישי בתוך פחות משנתיים

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 10:24

דובר הארגון אמר כי אבו חוסיין אל-קוריישי, שהנהיג את הארגון הקיצוני מאז נובמבר, נהרג בקרבות עם ארגון יריב בסוריה המקורב לטורקיה. מחליפו הוא אבו חפס אל-קוריישי, שלא נמסרו פרטים נוספים עליו. אף שנחלש, דאעש ממשיך לבצע פיגועים בסוריה ובמדינות אחרות

הוריי הקורבנות של לוחם ארגון דעאש אל שייך מחוץ לבית המשפט, כשנגזרו עליו 8 מאסרי עולם. 20 באוגוסט 2022/רויטרס

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) אישר היום (חמישי) את מותו של מנהיגו אבו חוסיין אל-חוסייני אל-קוריישי והודיע על יורשו, אבו חפס אל-האשימי אל-קוריישי - כך אמר דובר הארגון בהקלטה שפורסמה בערוץ הטלגרם של דאעש מבלי שמסר פרטים על המנהיג החדש. זהו המנהיג השלישי של הארגון הג'יהאדיסטי שמחוסל בתוך פחות משנתיים.

לא ידוע מתי הוקלטה ההודעה, אך זו תגובתו הראשונה של דאעש על גורלו של מנהיגו מאז שנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן טען באפריל כי כוחות המודיעין הטורקיים הרגו אותו בסוריה. דאעש, שנותר רק צל מהארגון ששלט בעבר בשליש מעיראק וסוריה, טען כי הוא חוסל על ידי ארגון ג'יהאדיסטי יריב בסוריה.

דובר דאעש טען כי קוריישי נהרג בחילופי אש עם תחריר א-שאם, הארגון האסלאמיסטי החזק ביותר בצפון-מערב סוריה, מעוז האופוזיציה האחרון למשטרו של בשאר אסד. "השייח, אללה ירחמו, נהרג אחרי שהם ניסו לקחת אותו בשבי. הוא נאבק בהם בידיו עד שהוא מת מפצעיו", טען דובר דאעש, שהאשים את הארגון היריב כסוכן של המודיעין הטורקי.

דגל של דאעש במבנה הרוס בא-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
דגל של דאעש מונף במבנה הרוס ברקה, שנחשבה ל"בירת" הארגון בסוריה/רויטרס

דאעש הגיע לשיא כוחו ב-2014, שמנהיגו ומייסד הארגון אבו בכר אל-בגדאדי הכריז על השטח שבשליטתו בעיראק ובסוריה כ"חליפות" אסלאמית. דאעש הוכה על ידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית וכוחות נוספים, עד שאיבד את כל השטחים שעליהם שלט בשתי המדינות.

ב-2019, אל-בגדאדי חוסל במבצע אמריקני בסוריה, ומחליפיו לא הצליחו לשקם את הארגון ולקבע מעמד דומה לשלו. אבו חוסיין אל-חוסייני אל-קוריישי הוכרז כמנהיג דאעש בנובמבר 2022 לאחר שקודמו חוסל אף הוא בסוריה במבצע אמריקני.

למרות העדר הנהגה כריזמטית כמו זו שמשכה אלפי לוחמים מרחבי העולם באמצע העשור הקודם, דאעש ממשיך להוציא לפועל פיגועים בסוריה ובעיראק, ובמדינות אחרות בעולם. השבוע הוא קיבל אחריות על פיגוע קטלני בפקיסטן, שבו נהרגו יותר מ-60 איש, ובשבוע שעבר הוא קיבל אחריות על פיגוע נדיר בדמשק, בסמוך למסגד שיעי.

במטרה למנוע מהארגון להרים את ראשו ולהתבסס מחדש, הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית עדיין מבצעת פשיטות נגדו בסוריה בשיתוף פעולה עם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully