וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 הרוגים ו-130 פצועים בפיגוע התאבדות בעצרת פוליטית בפקיסטן

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 12:04

הפיגוע, מהקשים שידעה לאחרונה המדינה, החריד כינוס פוליטי של מפלגה קיצונית בצפון-מערב המדינה, באזור הסמוך לגבול עם אפגניסטן. בתי החולים באזור הכריזו על מצב חירום, שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על המתקפה

פצועים מפונים מזירת פיגוע התאבדות בבאג'ור, פקיסטן, 30 ביולי 2023. רויטרס
פינוי פצועים מהפיגוע, היום/רויטרס

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיגוע התאבדות בעצרת פוליטית בצפון-מערב פקיסטן - כך אמרו גורמים רשמיים במחוז חייבר פחטונחווה, שהוסיפו כי 130 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ שהחריד את העצרת של מפלגת ג'מיעת עולמא אסלאם-פאזי הקיצונית. מפקד המשטרה במחוז, אחטאר היאת, אמר כי הפיצוץ שאירע באזור באג'ור נגרם על ידי מחבל מתאבד.

הרשויות הכריזו על מצב חירום בבתי החולים בבאג'ור ובאזורים הסמוכים שאליהם פונו רוב הפצועים. פצועים במצב אנוש פונו לבתי החולים בבירת המחוז פשוואר על ידי מסוקי צבא. בראש המפלגה עומד איש הדת מאולנה פזלור רחמן, שלא היה נוכח בעצרת, אולם בין ההרוגים היה גם מנהיג אזורי שלה. המפלגה היא בעלת ברית חשובה של הקואליציה בהנהגת ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף, הנערכת לבחירות הכלליות בנובמבר.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, הקשה ביותר שידעה המדינה המוסלמית שבמרכז אסיה מאז שיותר ממאה איש נהרגו בפיגוע במסגד בפשוואר בתחילת השנה. בחודשים האחרונים גברו מתקפות הטרור במחוז, הגובל באפגניסטן, בעקבות קריסת הפסקת אש בין טליבאן הפקיסטני לממשלה באסלאמאבאד. עם זאת, רוב הפיגועים כוונו נגד כוחות הביטחון ומתקני צבא, ולא נגד כינוסים פוליטיים. טליבאן הפקיסטני הוא בעל ברית של טליבאן השולט באפגניסטן, אך הוא פועל בנפרד ממנו והוא גינה את הפיגוע היום.

ממשלת טליבאן באפגניסטן, שמכחישה שהיא נותנת מקלט לאנשי טליבאן הפקיסטני, גינתה אף היא את הפיגוע. ארגון קיצוני נוסף הפועל באזור הוא "המדינה האסלאמית" (דאעש), הנאבק גם בטליבאן האפגני.

ראש ממשלת פקיסטן אמר כי הפיגוע הוא "התקפה על ההליך הדמוקרטי" במדינה, והבטיח שהאחראים לו ייענשו. שגרירות ארצות הברית במדינה וראש הממשלה לשעבר אימראן חאן, שנאשם בשורת פרשות שחיתות וטוען לרדיפת השלטונות, גינו אף הן את הפיגוע הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully