וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד הח"כ מהליכוד: ההשתלחות במפקד פיקוד מרכז פוקס - אינה מקובלת

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 22:55

רה"מ גינה את דבריו של ח"כ אביחי בוארון, זאת כיממה לאחר שזה קבע בראיון כי לאלוף "יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה על ביטחון ישראלים". אתמול הגיב בוארון לביקורת שהושמעה מצד גורמים נוספים, ואמר: "צר לי שמפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (רביעי) את ההשתלחות במפקד פיקוד מרכז, האלוף יהודה פוקס, וקבע כי זו אינה מקובלת. זאת, בין היתר בהמשך לדברים שאמר אתמול חבר הכנסת מטעם הליכוד אביחי בוארון בראיון לכאן רשת ב', בהם טען בין היתר כי לאלוף "יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

בתגובה שמסר, טען נתניהו כי פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם, וכן הוסיף כי ההשתלחות בו אינה מקובלת ואינה ראויה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת על נתניהו וטען בטוויטר: "התגובה של נתניהו למתקפה - מעט מדי, מאוחר מדי. ראש הממשלה חייב להטיל סנקציות על חברי הקואליציה שמסיתים נגד מפקדי צה"ל".

יהודה פוקס. דובר צה"ל
השתלחות לא ראויה. פוקס/דובר צה"ל

אתמול, גינה את דבריו של בוארון גם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שבאופן חריג, התייחס בהודעות דובר צה"ל ישירות לדברי חבר הכנסת, ואף ציין את שמו. "כל אמירה שמטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר", טען. עוד מסר כי פוקס הוא "מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, שתחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

אביחי בוארון מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
"צר לי שמפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות". בוארון/ראובן קסטרו

גם שר הביטחון יואב גלנט גינה את הדברים של בוארון, ובהמשך, לאחר הגינויים שספג - נמסרה תגובה מטעם חבר הכנסת. "ככל גוף בישראל גם אלוף פקמ"ז חשוף לביקורת", טען בוארון. "ביקורת עניינית ומכבדת. כזו היא הביקורת שמתחתי על פעילותו של פוקס בניהול גזרת יהודה ושומרון תחתיו, בדגש על הכלת אוכלוסיית הרשות הפלסטינית ואפשור תנועה חופשית של אוכלוסייה זו במרחב תוך חשיפת אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון לסיכונים מיותרים. צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully