וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בדרום הר חברון: מחבל ניסה לדקור בתחנת אוטובוס - ונורה

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 23:24

שעות בודדות לאחר פיגוע הירי במעלה אדומים, ניסיון פיגוע דקירה בצומת אשתמוע שבדרום הר חברון. קצינה וחייל במקום זיהו את החשוד בתחנה וניסו לתחקר אותו, בשלב מסוים הוא שלף סכין וניסה לדקור אותם - הם ירו לעברו ונטרלו אותו. מותו של המחבל נקבע במקום

תיעוד הפיגוע במעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות בודדות לאחר פיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים, מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה לפני זמן קצר (שלישי) בתחנת אוטובוס בצומת אשתמוע שבדרום הר חברון. מדובר צה"ל נמסר כי "המחבל נוטרל. לא היו נפגעים באירוע".

מפרטים ראשונים שהתקבלו עולה כי קצינה בחטיבת יהודה נסעה במרחב צומת אשתמוע, וזיהתה חשוד בתחנת האוטובוס. הקצינה והנהג ברכב קיבלו החלטה לחזור ולתחקר את החשוד, ששלף סכין לעברם וניסה לדקור אותם. הנהג ברכב פתח באש והם ניטרלו את המחבל. כעבור זמן קצר, מותו של המחבל נקבע במקום.

הקצינה, שמשרתת כסגנית קצין הגמ"ר בחטיבת יהודה, סיפרה: "במהלך נסיעה בגזרה זיהיתי חשוד בתחנה, והחלטתי להסתובב כדי לתחקר אותו. בזיהוי שלנו מנענו פיגוע גדול יותר, הזכות היא שלנו". סמל י', נהג הרכב הוסיף: "כשזיהינו את החשוד יצאתי מהרכב, החשוד שלף עליי סכין ופעלתי לנטרל אותו. טוב שהאירוע נגמר כך".

זירת פיגוע ירי ליד קניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. שלומי הלר
זירת פיגוע ירי ליד קניון, מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023/שלומי הלר

מוקדם יותר היום, שישה בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות בכיכר יהלום שבסמוך לקניון מעלה אדומים, בפיגוע ירי. המפגע נוטרל בזירה על ידי קצין משמר הגבול שהיה בדרכו למספרה באזור, שלא במסגרת תפקידו. במשטרה מסרו כי המחבל, מוהנד אל-מזארעה, צעיר בן 20 מהעיירה הפלסטינית אל-עזריה, פתח בירי לעבר הקצין, ש"חתר למגע" ונטרל אותו. אל-מזארעה עבר את כל האישורים הנדרשים, והיה לו היתר כניסה לישראל. הוא החל לעבוד כעובד ניקיון במתנ"ס שבעיר לפני כשבועיים, שם גם עבד אביו.

מצבם של שניים מהפצועים בפיגוע הירי, אחד מהם גבר כבן 41 - מוגדר קשה, ומצבם של הארבעה הנוספים, גברים בני 28, 29 ו-37 ונער בן 14 - מוגדר בינוני. כלל הפצועים פונו לבתי החולים בהכרה מלאה. בנוסף אליהם, לפחות חמישה נפגעי חרדה פונו גם הם לבתי החולים. לאחר שנודע לו על הפיגוע, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירה, כשלצדו מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully