וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה ודנמרק רוצות להגביל את שריפת ספרי קוראן: "לא לחכות שזה יתפוצץ"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 13:37

שתי המדינות הסקנדינביות בוחנות שינוי בחוק כך שניתן יהיה להגביל מחאות מסוג זה, בשל המתיחות הגוברת מול העולם המוסלמי. בינתיים, מפגינים בשטוקהולם ובקופנהגן המשיכו להצית ספרי קוראן, וארגון המדינות המוסלמיות קרא לפעול פוליטית או כלכלית נגד מדינות המאפשרות זאת

במחאה על שריפת הקוראן: מפגינים הסתערו על שגרירות שבדיה בבגדאד/טלגרם

שבדיה ודנמרק בוחנות דרכים להגבלת מחאות המתירות שריפת ספרי דת בעקבות המתיחות הגוברת מול העולם המוסלמי, בעוד שמפגינים בשתי המדינות הנורדיות העלו אתמול באש פעם נוספת את ספרי הקוראן המוסלמיים. בשבועות האחרונים נרשמו שורה של הפגנות בשטוקהולם ובקופנהגן שבהן עותקים הקוראן נשרפו או הושחתו בדרך אחרת, ואלו עוררו זעם במדינות מוסלמיות שדרשו מהממשלות בשתי המדינות האירופיות לשים קץ לתופעה.

ממשלת דנמרק אמרה ביום ראשון כי היא תחפש למצוא "כלי משפטי" שיאפשר לרשויות להתערב בהפגנות מסוג זה, אם אלו יוגדרו כבעלות "השלכות שליליות משמעותיות על דנמרק, במיוחד בכל הנוגע לביטחון" המדינה.

"אני מקווה שהעובדה שאנו מאותתים הן בדנמרק והן בחו"ל שאנחנו עובדים על זה תעזור בעצירת החרפתן של הבעיות העומדות בפנינו", אמר אתמול שר החוץ הדני לארס לוקה רסמוסן לעיתונאים לאחר פגישה עם ראשי מדיניות החוץ של הפרלמנט.

לדבריו, "זה לא משום שאנחנו חשים לחץ לעשות זאת, אבל ההערכה הפוליטית שלנו היא שזה לטובת כולנו", אמר רסמוסן. "לא צריך פשוט לשבת ולחכות שזה יתפוצץ".

מפגינות אוחזות בספרי קוראן מחוץ לקונסוליה של שבדיה באיסטנבול, טורקיה, 30 ביולי 2023. רויטרס
מפגינות אוחזות בספרי קוראן מחוץ לקונסוליה של שבדיה באיסטנבול, טורקיה, 30 ביולי 2023/רויטרס

חרף דבריו, כמה מפגינים אנטי-מוסלמים שרפו אתמול ספר קוראן מחוץ לשגרירות ערב הסעודית בקופנהגן. בשטוקהולם, פליט עיראקי, שארגן כמה הפגנות בשבועות האחרונים שבהן שרף או השחית ספרי קוראן, הצית אתמול עותק נוסף מחוץ לפרלמנט השבדי. במולדתו, עיראק, מפגינים הסתערו בחודש שעבר על השגרירות השבדית בשטוקהולם במחאה על שריפת ספרי הקוראן והוא מבוקש לחקירה שם.

שבדיה ודנמרק מדגישות כי הן מגנות בתוקף את שריפת ספרי הקוראן, אך הוסיפו שהן אינן יכולות למנוע זאת על פי סעיפים חוקתיים המגנים על חופש הביטוי. ואולם, כעת הן שוקלות שינויים בחוק שיאפשרו לרשויות למנוע שריפות של ספרי קוראן במצבים מיוחדים. היוזמה הזו, עם זאת, נתקלה בהתנגדות של מפלגות הימין הקיצוני בשתי המדינות, שחלקן אמרו שלא ניתן להתפשר על חופש הביטוי.

שר החוץ השבדי טוביאס בילסטרום אמר אתמול כי הוא שלח מכתבים לכל 57 המדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה איסלמי כדי להסביר את חופש ההפגנה בשבדיה ובו בזמן לגנות המעשים האסלאמופוביים שנעשים בשמו.

זאת כששרי החוץ של הארגון התכנסו לדיון חירום בהתפתחויות האחרונות שבו הם גינו בחריפות את שריפת הקוראן. בתום הכינוס, הארגון אמר כי הוא קורא למדינות החברות לנקוט פעולות מתאימות, פוליטיות או כלכליות, מול מדינות שבהן מחללים את הקוראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully