וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירכך את היועמ"שית? בן גביר יקדם הצעת חוק מעצר מנהלי חדשה

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 13:35

אחרי התנגדותה של בהרב מיארה לאפשר לשר לביטחון לאומי לחתום על צווי מעצר מנהליים לבכירים בארגוני פשע, צפוי בן גביר לקדם חוק חדש שיעניק לשופטים סמכות לחתום על צווי המעצר, לאחר שיוצג בפניהם מידע מודיעיני שיצביע על המסוכנות של היעדים, ומבלי שיוצגו ראיות

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

אחרי התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להצעת החוק שתאפשר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לחתום על צווי מעצר מנהליים לבכירים בארגוני פשיעה - הבוקר (שלישי) תתקיים ישיבת הוועדה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר בן גביר, ונציגי משטרה והייעוץ המשפטי לממשלה.

במהלך הישיבה צפוי השר בן גביר להציג תזכיר חוק חדש למאבק בארגוני הפשיעה שעשוי לרכך את התנגדות הייעוץ המשפטי מחד, ולהטיל צווי מעצר מנהליים על בכירים בארגוני פשיעה מאידך, הפעם באמצעות מתן סמכות לשופטים לחתום על בקשות לצווי מעצר מנהליים שיוגשו על ידי המשטרה בהם תוצג הערכת מסוכנות מודעינית הנשקפת מצידם. זאת, בניגוד למצב הקיים בו הוארכו מעצרים לחברים בארגוני פשיעה על בסיס ראיות בלבד.

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בכוונת השר בן גביר להמשיך ולקדם את הצעת החוק שתאפשר גם לו לחתום על צווי מעצר מנהליים, אך בשל התנגדות היועמ"שית בהרב מיארה לקידום החוק, זאת לנוכח גל הרציחות בחברה הערבית שרק הולך ומחריף, הדחיפות במתן פתרונות משפטיים שיאפשרו למשטרה להיאבק בפשיעה המשתוללת הוביל את השר בן גביר לקדם את הצעת חוק החדשה שתעניק את הסמכות לחתום על צווי מעצר מנהליים לשופטים שיוצג בפניהם מידע מודיעיני המצביע על מסוכנות הנשקפת מצד היעדים בארגוני הפשיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

הצעת החוק המקורית הייתה אמורה לאפשר לשר בן גביר לחתום על צווי מעצר מנהליים שמאפשרים כליאה של אדם ללא משפט. היא מקודמת במטרה להיאבק בפשיעה בחברה הערבית אבל תאפשר לבן גביר גם לאסור על יציאה מהארץ ולחייב אדם להפקיד את דרכונו בידי המשטרה.

בנוסף, תהיה בידי השר הסמכות לחייב התייצבות בתחנת משטרה במועדים שיקבע, ולהטיל חובת דיווח על כוונה לצאת או להיכנס לאזור מסוים. כמו כן, מוצע להקנות לו סמכות לאסור רכישה, החזקה או נשיאה של "חפצים מסוימים", שימוש בשירותים מסוימים ובתקשורת באינטרנט, ולאסור התקשרות עם אדם או קבוצה מסוימת. בהצעה נקבע כי תוקפה של הוראת השעה יחול כשנה לאחר פרסומה.

בן גביר תקף את היועמ"שית לאור התנגדותה לחוק והאשים אותה במניעת מקרי רצח. "התנגדותה לביצוע מעצרים מנהליים נגד בכירי ארגוני הפשע במגזר הערבי מקוממת", כתב.

"כבר לפני חודש הגישה המשטרה בקשה למעצרים מנהליים לכמה בכירים בארגוני פשיעה גדולים, חלקם היו מעורבים בעצמם באירועי רצח, שניתן היה למנוע אלמלא היועצת הייתה מטרפדת את מעצרם", הוסיף בן גביר. "הקלות שבה מאשרת היועצת מעצרים מנהליים לנערים שנחשדו בהפרות סדר בחווארה, למול התנגדותה למעצר מנהלי לראשי מאפיה, עם דם על הידיים, חסרת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully