וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל במוסקבה נפגע מרחפן בפעם השנייה בתוך יומיים, 6 הרוגים במתקפה על עירו של זלנסקי

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 10:58

בירת רוסיה שוב הותקפה על ידי כלי טיס בלתי-מאוישים, ואחד מהם פגע באותו גורד שחקים שהותקף ביום ראשון. מוסקבה טענה שסיכלה מתקפה על הצי שלה בים השחור, הרמטכ"ל הרוסי ביקר את הכוחות באוקראינה. בקירבי ריה, שבה נולד נשיא אוקראינה, נפגעו עשרות תושבים

בפעם השנייה בתוך יומיים מתקפת רחפנים על מוסקבה. 31 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורד שחקים במוסקבה נפגע הלילה (שלישי) בפעם השנייה בתוך יומיים במתקפת רחפנים, אחרי לילה נוסף של התקפה על בירת רוסיה. ראש העיר, סרגיי סוביאנין, אמר כי כמה כלי טיס בלתי-מאוישים הופלו במהלך הלילה, אולם "אחד מהם טס לעבר אותו מגדל במתחם מוסקבה סיטי" שהותקף ביום ראשון. לדבריו, המעטפת של המבנה ניזוקה בקומה ה-21 וצוותי חירום נפרסו בזירה. לא דווח על נפגעים במתקפה, שאותה ייחסה רוסיה שוב לאוקראינה.

לפי משרד ההגנה של רוסיה, שני מל"טים אוקראיניים הופלו על ידי מערכות הגנה אווירית במחוז מוסקבה, ואחד אחר התרסק על מתחם ברובע מוסקבה סיטי בעקבות הפעלת אמצעים אלקטרוניים נגדו. נמל התעופה ונוקובו נסגר לזמן קצר בעקבות המתקפה, כפי שקרה ביום ראשון.

חרף ההאשמות הקבועות של מוסקבה בדבר אחריותה של אוקראינה להתקפות המל"טים בשטחה שהתגברו בחודשים האחרונים, קייב שומרת על עמימות ונמנעת מקבלת אחריות ישירה. ואולם, הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר ביום ראשון, אחרי ההתקפה הקודמת על מוסקבה, כי המלחמה בארצו מגיעה לשטחה של רוסיה. לדבריו, זהו "תהליך בלתי-נמנע, טבעי ולחלוטין הוגן".

מתקפת מזל"ט במוסקבה. רויטרס
מתקפת מזל"ט במוסקבה/רויטרס

בנוסף לכך, רוסיה דיווחה כי היא סיכלה מתקפה אוקראינית על צי הים השחור שלה, כ-340 ק"מ מהעיר סבסטופול שבחצי האי קרים הכבוש. משרד ההגנה אמר כי שלושה כלי שיט בלתי-מאוישים הושמדו כשניסו לתקוף שתי ספינות של הצי הרוסי באזור. השיט בים השחור הפך למסוכן במיוחד מאז שמוסקבה החליטה לפרוש בחודש שעבר מההסכם להוצאת החיטה האוקראינית והחלה לתקוף ללא הפסקה את ערי הנמל שלה.

עוד בוואלה!

מתקפת מל"טים נוספת על מוסקבה, פולין: לוחמי ואגנר מתקרבים לגבולנו

לכתבה המלאה
הרס כבד כתוצאה מפגיעת טילים רוסים, על רקע המתקפה של רוסיה על אוקראינה. 31 ביולי 2023.. רויטרס
הרס כבד כתוצאה מפגיעת טילים רוסים, על רקע המתקפה של רוסיה על אוקראינה. 31 ביולי 2023./רויטרס

באוקראינה עצמה, רוסיה המשיכה במתקפות טילים על עריה. בחרקוב, ראש העיר אמר כי מעונות של סטודנטים נפגעו הלילה במתקפת רחפנים. ואתמול, שישה בני אדם - בהם ילדה בת עשר - נהרגו במתקפת טילים רוסית על העיר קירבי ריה שבמרכז אוקראינה. בנוסף אליהם, נפצעו 75 איש נוספים בהפצצה על עיר הולדתו של זלנסקי. בעיר דונייצק שבמזרח המדינה, הנשלטת בידי כוחות פרו-רוסיים, דווח על שלושה הרוגים מהפגזה אוקראינית.

המתקפות על ערי אוקראינה מגיעות בזמן שבו הכוחות של קייב מנסים לרשום פריצת דרך במתקפת הנגד שלהם מול הכוחות הרוסיים בדרום המדינה ובמזרחה.

מפקד צבא רוסיה, גנרל ואלרי גרסימוב, ביקר את הכוחות במחוז זפוריז'יה, אחד ממוקדי מתקפת הנגד האוקראינית. לפי הודעת משרד ההגנה, הוא סקר את מרכז הפיקוד הרוסי במחוז, שחלקו נתון לשליטת מוסקבה, והדגיש את החשיבות בתקיפות מנע נגד הכוחות האוקראיניים המתקשים לפרוץ את הביצורים הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully