וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גבר פתח באש לעבר בית הספר היהודי בטנסי - ונוטרל, אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 7:39

החשוד הגיע לבית הספר בסביבות השעה 12:20, ירה כמה פעמים לעבר המבנה, ונמלט מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, השוטרים איתרו את רכבו, ולאחר שיצא ממנו אוחז בנשק - הוא נורה על ידם ונפצע קשה. המשטרה ציינה כי מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפשע שנאה

בווידאו: זירת הירי ההמוני בבריאן שבטקסס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אלמוני פתח הלילה (שלישי) באש לעבר בית הספר היהודי בעיר ממפיס שבטנסי בארצות הברית. השוטרים המקומיים ירו בחשוד, לאחר שזה ניסה להיכנס לשטח בית הספר - ולא הצליח. הוא נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

במשטרת ממפיס טענו כי החשוד, שזהותו לא נמסרה, הגיע לבית הספר היהודי "האקדמיה העברית מרגולין-ישיבת פיינסטון" בסביבות השעה 12:20 בצהריים (שעון מקומי), ירה כמה פעמים לעבר המבנה, ונמלט בטנדר. במשטרה סירבו לציין אם בית הספר היה פעיל בעת האירוע, אך הבהירו כי אף אדם לא נפגע בתקרית.

זמן קצר לאחר מכן, השוטרים איתרו את רכבו של החשוד. לאחר שהוא יצא מהטנדר שלו כשהוא אוחז בנשק בידו - הוא נורה על ידי השוטרים, וכאמור - נפצע קשה. בהתייחסם למניע של החשוד, משטרת ממפיס ציינה כי מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפשע שנאה נגד יהודים, וכי השוטרים עדיין נמצאים בזירה ואוספים את הממצאים.

החשוד בירי לעבר בית הספר היהודי בטנסי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החשוד בירי לעבר בית הספר היהודי בטנסי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סטיב כהן, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, המייצג את המחוז ה-9 של טנסי אמר כי הוא "הזדעזע" כששמע על התקרית בבית הספר, וציין כי חלה עלייה ב"מעשים אנטישמיים אלימים" ברחבי ארה"ב. כמו כן, כהן ציין מאוחר יותר כי נודע לו היורה הינו יהודי, בוגר של בית הספר המדובר.

הירי בממפיס מגיע כמעט ארבעה חודשים לאחר תקרית הירי בבית ספר נוצרי בעיר נאשוויל שבטנסי, במהלכה נרצחו שישה בני אדם, ביניהם שלושה ילדים בני 9. התקרית עוררה את השיח הציבורי בטנסי בעניין חוקי נשיאת הנשק הרפים במדינה ואף הביאו לבחינתם מחדש, לצד הקריאות לעבות את האבטחה בבתי הספר ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully