וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת פולארד לשאת נשק נדחתה - אבל אז בן גביר התערב

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:53

בית המשפט דחה את בקשתו של המרגל הישראלי-אמריקני, אך לאחר מכן השר לביטחון לאומי ביקש לבחון שוב את הבקשה. אחרי הבחינה הנוספת החליטה המשטרה לתת לפולארד המלצה מיוחד לרישיון נשק

בווידאו: ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר נוחתים בישראל/עריכה: אסף דרורי

המרגל הישראלי בארצות הברית, יונתן פולארד, יקבל בימים הקרובים רישיון לשאת נשק, למרות שבקשתו נדחתה על ידי בית המשפט. זאת, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש לבחון שוב את הבקשה. אחרי בחינה נוספת של הגופים הביטחוניים, החליטה המשטרה לתת לפולארד המלצה פרטנית להחזקת כלי ירייה.

בדצמבר 2020 נחת פולארד בישראל, 35 שנים לאחר שנעצר בארצות הברית. פולארד, שממנו הוסרו חודש קודם לכן ההגבלות שמנעו ממנו להגיע לישראל, עלה ארצה יחד עם רעייתו אסתר. משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על פולארד אחרי שחרורו מהכלא לפני כשבע שנים. "הוועדה מצאה כי אין ראיות המובילות למסקנה כי פולארד עלול להפר את החוק", כתבה הוועדה בנימוקיה.

ג'ונתן פולארד  בתום דיון בבית המשפט הפדרלי בניו יורק - 17 מאי 2017. רויטרס
ג'ונתן פולארד/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניהם של ג'ונתן ואסתר פולארד עם הגעתם לישראל. הוא פגש אותם בכבש המטוס, והעניק לפולארד תעודת זהות ישראלית. "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית", אמר נתניהו. פולארד הגיע לארץ במטוס פרטי השייך לאיל ההימורים שלדון אדלסון, המקורב למשפחת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully