וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסחיטה בראמה: "זו פעם ראשונה שארגון פשיעה משתמש בנציג ציבור"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 10:21

מעצרו של ראש המועצה המקומית ראמה, שאוקי אבו לטיף, החשוד כי היה מעורב בסחיטה באיומים, הוארך אתמול בשנית. זאת לאחר שעל פי שופט המחוזי "החשד נגדו התחזק". בלהב 433 טענו כי בחקירת המקרה התקדימה, אבו לטיף איים כי "אם לא ישוחרר, אנשים יירצחו"

בווידאו: פעילות משטרת ישראל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף/דוברות משטרת ישראל

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (ראשון) בשני את מעצרו של ראש המועצה המקומית ראמה, שאוקי אבו לטיף, החשוד כי היה מעורב בסחיטה באיומים וגביית כספים של קרובי משפחתי, אנשי ארגון הפשע אבו לטיף. השופט מנחם מזרחי, שהאריך את מעצרו של אבו לטיף עד יום חמישי, כתב כי בחר לעשות זאת לאחר ש"התחזק החשד" נגדו.

נציג יחידת להב 433, המובילה את חקירת הפרשה, אמר בדיון כי על פי החשד, אבו לטיף גבה את הכספים מהקורבנות תוך הלבנת ההון שהתקבל: "זו פעם ראשונה שארגון פשיעה משתמש בנציג ציבור". חוקר המשטרה אף טען כי בחקירתו של אבו לטיף "אף נאמר שאם לא ישוחרר, אנשים יירצחו". לשם כך, לבקשת המעצר אף התווספה עבירת איומים, טען החוקר.

סניגוריו של החשוד עורכי הדין אושרי בן ישי וגיא קמרי טענו כי ראש המועצה פעל בהתאם לפניות קציני משטרה בכירים ואנשי דת שביקשו שיתערב בסכסוכים בישוב. במקביל נעצרו גם ראש הארגון, לטיף אבו לטיף, וכן אשתו של ראש המוצעה, שעוכבה ושוחררה לאחר שנחקרה.

שאוקי אבו לטיף, ראש המועצה המקומית ראמה בדיון הארכת מעצרו. ללא, אתר רשמי
שאוקי אבו לטיף, ראש המועצה המקומית ראמה בדיון הארכת מעצרו/אתר רשמי, ללא

במשטרה טוענים כי מהחקירה עולה שהקורבנות, בעלי עסקים מהצפון, נסחטו באיומים על ידי אנשי ארגון הפשע ובמסגרת הליכי בוררות שניהל ראש המועצה, הוא קיבל עבור הארגון את כספי הסחיטה מהקורבנות. עוד עולה מהחקירה כי ראש המועצה שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה במסגרת תפקידו.

סנגוריו, עורכי הדין אושרי בן ישי וגיא כרמי, טענו כי בכירים מהמשטרה וכן נציגים מהוותיקן הם שפנו אליו בבקשה כי ישכין שלום בסכסוכים. אולם, נציג המשטרה שלל טענה זאת ואמר כי לראש המועצה שולמו מאות אלפי שקלים על חלקו במערך הסחיטה. החשוד עצמו שומר בחקירתו על זכות השתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully