וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה חריג בגבול ירדן: חשודים חדרו לישראל ונמלטו מכוחות הביטחון, כוננות הוכרזה באזור

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 15:23

אל המקום הוקפצו חיילי צה"ל, שפתחו במרדף ועצרו חמישה חשודים. מתחקור שבוצע בשטח, עלה כי שניים נוספים הצליחו להימלט מכוחות הביטחון, וחזרו לשטח ירדן. בתוך כך, ביישובים הסמוכים הוכרזה כוננות חירום

גבול ירדן: חשוד חצה לשטח ישראל ונורה, במקום פרצה שריפה/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

שבעה חשודים חדרו הבוקר (שני) לשטחה של ישראל בגבול ירדן. בעקבות תצפיות לילה שזיהו את השבעה בשטח ישראל, חיילי צה"ל הוקפצו למקום, פתחו במרדף ועצרו חמישה מהחשודים, שלא היו חמושים. מתחקור שבוצע בשטח, עלה כי שני חשודים נוספים שחדרו לישראל - נמלטו מכוחות הביטחון וחזרו לשטח ירדן. בתוך כך, ביישובים הסמוכים הוכרזה כוננות חירום. החשודים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, ממנה התברר כי מדובר במבקשי עבודה וכי אין חשש לאירוע ביטחוני. בתום החקירה הם הוחזרו לירדן.

ביום שני שעבר, כוחות חטיבת הבקעה והעמקים בצה"ל ויחידת מתיל"ן (מארבים, תצפיות, יירוט ולוחמה ניידת - א"ב) של משמר הגבול, סיכלו ניסיון הברחת אמצעי לחימה, בסמוך לישוב אשדות יעקב שבבקעת הירדן. הממצאים הועברו להמשך טיפול וחקירה של כוחות הביטחון.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון הצביעו על כך שבשנה האחרונה, גבול ישראל-ירדן הפך לנקודת תורפה בכל מה שקשור להברחת אמצעי לחימה ותחמושת משטח הממלכה ההאשמית, לסוחרי נשק פלסטינים ביהודה ושומרון. האתגר המבצעי הפך להיות מורכב בגלל סכומי הכסף הגדולים שמשקיע חמאס בעניין, ומנגד, העובדה שאין גדר אינדיקטיבית באזור הגבול כפי שיש בגבול ישראל-לבנון, גבול רצועת עזה וביהודה ושומרון - שמתריעה מפני חדירות.

הגדר הגבוהה בעולם שתעצור ירי טילים נ"ט מתקדמים בין הגבול הירדני לשדה התעופה החדש בתמנע. דובר צה"ל
הגדר הגבוהה בעולם שתעצור ירי טילים נ"ט מתקדמים בין הגבול הירדני לשדה התעופה החדש בתמנע/דובר צה"ל

גורמים צבאיים התריעו כבר לפני כשנה כי ההברחות "נעות" על צירים פליליים בהם נעשה שימוש להברחות סמים מירדן לישראל. בהתאם לכך, במערכת הביטחון הוחלט על שדרוג אמצעי איסוף, תצפיות וסנסורים שהוצבו בחלקים מהגבול. זאת, כדי להגביר את האבטחה בו. הגורמים הבהירו כי בשנה האחרונה במשרד הביטחון תכננו לגדר את הגבול עם ירדן, או לפחות חלקים ממנו, אם כי מהר מאוד התברר שאין לכך תקציב.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully