וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה מצננים את ההתלהבות: לא ניכנס לממשלה במקרה של הסכם עם סעודיה

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 17:21

בסביבת לפיד וגנץ מבהירים כי אם יובא לאישור הכנסת "הסכם נורמליזציה טוב" עם ריאד, סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי יתמכו בו מבחוץ: "לא ניכנס לממשלה של נתניהו". זאת, בתגובה לדיווח בניו יורק טיימס על עליית האפשרות לממשלת אחדות בישראל בדיונים בין ארה"ב וסעודיה

לפיד אחרי ביטול עילת הסבירות: "אין ראש ממשלה בישראל"/מערכת וואלה!

בכירים באופוזיציה שללו הבוקר (ראשון) את האפשרות להקמת ממשלת אחדות כחלק ממאמצי הממשל האמריקני להביא לנורמליזציה עם ערב הסעודית. זאת, בתגובה לדיווח הבוקר בניו יורק טיימס לפיו בכירי ממשל ביידן דנו עם סעודיה באפשרות שיידרשו שינויים קואליציוניים בישראל כדי לאשר הסכם נורמליזציה שיכלול גם ויתורים משמעותיים לפלסטינים, שמפלגות הימין הקיצוני בממשלה יתקשו לקבל.

"לא ניכנס לממשלה של נתניהו", אמרו בסביבת ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "אם יובא הסכם עם סעודיה שמשקף את האינטרסים הבטחוניים של ישראל, נתמוך מבחוץ". מקורבי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמרו גם הם כי "ככל שיובא הסכם טוב עם סעודיה, ניתן גיבוי לממשלה מבחוץ, כמו בכל נושא שיהיה טוב למדינת ישראל".

רה"מ יאיר לפיד ובני גנץ. ראובן קסטרו
יעדיפו לגבות מבחוץ. לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

גנץ אמר בראיון לוואלה! בחודש שעבר שהאמריקאים "מדברים איתי" על האפשרות של הסכם עם סעודיה אך אמר כי "הם לא עוסקים בפוליטיקה הפנימית שלנו". לדבריו. "אם אפשר להגיע להסכם עם סעודיה שיעמוד ביתרון המדיני שזה יכול להביא ולא להביא איתו סיכונים נבחן אותו כשזה יהיה רלוונטי. נתמוך בזה מבחוץ אם צריך. צריך לבחון את השיקולים הביטחוניים והאסטרטגיים. זה יכול להיות הישג מאוד חשוב. סעודיה היא מדינה חשובה מאוד".

בשיחות סגורות בכירים באופוזיציה מעלים את חששם כי הסכם אמריקני עם סעודיה יכלול גם הסכמה לפיתוח תוכנית גרעין בממלכה, מה שעשוי לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל ועל כן לדבריהם, הם צפויים להיות ביקורתיים וחשדניים מאוד כלפי כל התקדמות בנורמליזציה עם הממלכה.

מוקדם יותר נשאל ראש המל"ל צחי הנגבי בכניסה לישיבת הממשלה אם יש התקדמות ביחסים עם ערב הסעודית, והשיב "אני מקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully