וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות למשטרה על מודעות השיימינג לשוטרים: אין לכם סמכות לפתוח בחקירה בחשד להסתה

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 13:35

אחרי שהמשטרה הכריזה על פתיחה בחקירה בנוגע להנפת כרזות שוטרים שהואשמו על ידי המפגינים באלימות, בפרקליטות מבהירים לבקשת וואלה כי לא נעשתה אליהם כל פנייה בנוגע לחקירה פלילית של הנושא - וכי בלי אישורם לא ניתן לעשות זאת

בווידאו: מפגינים מתעמתים עם שוטרים בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת/דוברות משטרת ישראל

הפרקליטות מבהירה היום (ראשון) לבקשת וואלה! כי למשטרה אין סמכות לפתוח ללא אישורם בחקירת חשד להסתה בנוגע להנפת כרזות השוטרים שהואשמו על ידי המפגינים באלימות, וכי לא נעשתה כל פנייה מטעם המשטרה אליהם בנושא. במקרים של חשד להסתה, נדרש אישור של פרקליט המדינה כדי לפתוח בחקירה.

כרזות עם תמונות של שוטרים, שהואשמו על ידי המפגינים באלימות כלפיהם, פוזרו אתמול בכמה מוקדי מחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. בעקבות זאת, המשטרה הודיעה אמש על פתיחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. משטרת ישראל אף קראה לציבור "להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ומשפחותיהם ומוציאים את דיבתם".

שורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות הפזורות  במספר מוקדי מחאה בתל אביב. 29 ביולי 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
תמונות השוטרים/אתר רשמי, דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינה את הנפת הכרזות "חציית קו אדום", זאת אף שבעבר נהג להתבטא בחריפות נגד אלימות משטרתית והאשים ישירות שוטרים באלימות. "קמפיין השיימינג וההסתה של חבורת אנרכיסטים נגד שוטרי יס"מ ת"א הגיבורים המגנים על ביטחון אזרחי ישראל הוא מזעזע וחציית כל קו אדום", נמסר מטעמו. "אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל הגיבורים ואת השוטרים שמוסרים את נפשם בשטח. סמוך ובטוח כי הם ימשיכו לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, כפי שעושים עד כה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רק לפני שנה וחצי: כשבן גביר עושה בעצמו שיימינג לשוטרים

במחאת הסטודנטים הגיבו לפתיחת החקירה, וטענו כי "ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים, אבל כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים - היא אבסורדית". עוד הוסיפו כי "השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון". גם באגודה לזכויות האזרח תקפו בחריפות את פתיחת החקירה. "אין שום בסיס להטריד מפגינים בגלל הנפת שלטים שאומרים את האמת. במקום זאת, מוטב שהמשטרה תדאג שלא יחזרו על עצמן תופעות של אלימות משטרתית אכזרית וסדיסטית כמו אלו שראינו השבוע", נמסר.

במהלך ההפגנה שהתקיימה אמש בקפלן, נאמה גם נעמה מכלוף, פעילה במחאת הסטודנטים, שטענה כי הותקפה בידי שוטר בהפגנה השבוע. "ביום שני האחרון, חטפתי זעזוע מוח כששוטר פינה אותי באלימות בהפגנה מול כנסת ישראל, שרגעים לאחר מכן חוקקה עוד חוק שמטרתו לפורר את הדמוקרטיה הישראלית", אמרה. "למרות זאת, אנחנו כאן. לא נפסיק להפגין. בשבילנו, אבל גם בשביל כל שוטר ושוטרת שרוצים שישראל תישאר דמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully