וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סחטו בעלי בנייני משרדים בחיפה שישלמו להם "פרוטקשן"

עודכן לאחרונה: 29.7.2023 / 16:37

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארבעה מתושבי העיר, בגין פרשיית סחיטת דמי חסות בבנייני משרדים בעיר, בה פעלו בצוותא תוך שהציגו את עצמם כמשפחת פשע, "השומרים של חוף שמן". פרצו, גנבו וגרמו לנזקים על מנת להניע את הבעלים לשלם להם כספים

הנזק ב"בית אמיר" לאחר שהסוחטים פרצו למקום. דוברות משטרת ישראל
הנזק ב"בית אמיר" לאחר שהסוחטים פרצו למקום/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הגישה ביום חמישי פרקליטות המחוז כתב אישום נגד ארבעה מתושבי העיר, בגין פרשיית סחיטת דמי חסות בבנייני משרדים באזור חוף שמן.

לפי כתב האישום שהגיש התובע עו"ד יניב זוהר, מהראן בני רביעה (27) ואביו מחמוד בני רביעה (53), ג'וואד בני רביעה (20) שהתגורר אצלם וחברו נור מחאמיד (21), נלכדו כשפעלו בצוותא תוך שהציגו את עצמם כמשפחת פשע, "השומרים של חוף שמן", ואיימו על אנשי חברת הניהול והבעלים של "בית אמיר", אחד מבניינים אלה, על מנת להניעם לשלם להם כספים, שאינם אלא דמי חסות, "פרוטקשן", עבור "שירותי שמירה" שכלל לא התכוונו לספק.

זאת, לאחר שהטילו את חתתם במשך שנים גם על חברת הניהול של בניין "בית טל", הנמצא כמאה מטרים מ"בית אמיר". היחידה המרכזית של מחוז חוף פיצחה את הפרשה והביאה למעצרם של הארבעה לאחר עיקוב ממושך שכלל האזנות.

"בית אמיר" בחיפה. גוגל מפות, צילום מסך
"בית אמיר" בחיפה/צילום מסך, גוגל מפות

מכתב האישום עולה שהמזימה לסחוט את "בית טל" גמלה בלבם של האב והבן עוד בשנת 2017, והם החלו ללחוץ על הבעלים לשלם להם עבור שירותי "שמירה", למרות שהם אינם בעלי חברת "שמירה", אינם עוסקים במתן שירותי "שמירה", לא התכוונו לספק שירותי שמירה לבית טל, לא הציבו במקום שומר ולא שמרו בפועל ב"בית טל".

הם פנו לבעלים, לקבלן השיפוצים, למנהל התפעול בחברת הניהול של הבניין. כתוצאה מהאיומים והאימה, במהלך התקופה הועברו להם סכומי כסף שונים, בהזדמנויות רבות, ככל העולה ברמת ה-4,000 שקלים לחודש, במזומן, במעטפה.

על פי כתב האישום, בדצמבר אשתקד הם החלו במזימתם לסחוט את הנהלת בניין "בית אמיר" הסמוך ופנו לבעלים והמנהל של חברת הניהול והאחזקה שישלם להם דמי חסות, עבור שירותי "שמירה" פיקטיביים, שלא היו אלא דרישה לפרוטקשן, כיוון שגם שם לא התכוונו לספק שירותי שמירה, לא הציבו במקום שומר ולא שמרו בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הנזק ב"בית אמיר" לאחר שהסוחטים פרצו למקום. דוברות משטרת ישראל
הנזק ב"בית אמיר" לאחר שהסוחטים פרצו למקום/דוברות משטרת ישראל

לפי עובדות כתב האישום, באחד מימי דצמבר 2022 הגיעו האב והבן בני רביעה לבניין, כל אחד בנפרד, והודיעו לאב הבית ששימש כשומר במקום שלא להגיע יותר לעבודה. כמה ימים אחר כך, ב-28 לדצמבר יצר מהראן בני רביעה קשר עם חבר וועד הדיירים בבית אמיר וכן עם מנהל חברת הניהול והאחזקה של הבניין והודיע להם כי מעתה הוא, מהראן בני רביעה, או מישהו מטעמו, הוא ה"שומר" ב"בית אמיר", וכך יהיה להם "שקט". מנהל החברה השיב לו כי אין לו צורך בשירותי "שמירה" וניתק את השיחה. מכתב האישום עולה שהכנופייה הייתה נחושה להוכיח לו כי הוא טועה.

כבר באותו לילה, השניים האלה או מי מטעמם ובשליחותם, הגיעו לבית אמיר וניפצו את חלונות דלת הכניסה לבניין. זו הייתה רק ההתחלה. הפרקליטות טוענת כי יומיים אחר כך, שוב בשעת לילה הגיעו האב והבן, או מי מטעמם ובשליחותם, ניפצו את זכוכיות דלתות הכניסה ל"בית טל", התפרצו למשרדה של אחת השוכרות בשבירת דלת הזכוכית בכניסה למשרדה, השליכו מסך טלוויזיה לרצפה, גרמו אי סדר ונזקים בסך כולל מוערך של 26,824 שקלים.

על דלת המשרד השאירו פתק עבור עורך הדין, ועליו נכתב מספר הטלפון של בני רביעה האב. כתוצאה מהאיומים ומהטלת האימה שילמה חברת הניהול 5,850 שקלים כדמי חסות, ועל אף שלא התקבלו שירותי שמירה תוך שעל הקבלה רשום בכזב כי התשלום ניתן עבור "עבודות שיפוצים", שאף הם, כאמור, לא סופקו, וזאת במטרה להסוות את קבלת דמי החסות.

בהמשך, החלה לשלם חברת הניהול של "בית טל" בקביעות דמי חסות חדשיים של כ-5,000 שקלים והנהלת בניין "בית אמיר" החלה לשלם דמי חסות בגובה של 3,000 ש"ח לחודש.

הגרזן בו השתמשו הפורצים הסוחטים ב"בית אמיר". דוברות משטרת ישראל
הגרזן בו השתמשו הפורצים הסוחטים ב"בית אמיר"/דוברות משטרת ישראל

אלא שהסחטנים רצו יותר. בחודש יוני 2023 חברת הניהול ב"בית אמיר" חתמה על ניהול "בית טל". מכתב האישום עולה לאחר שנודע הדבר לאב מחמוד, הוא התקשר להנהלה ודרש שלא לקחת את ניהול "בית טל". מהראן הבן דרש העלאה בדמי החסות מבית אמיר מ-3,000 שקלים ל-5,000 שקלים, אחרת הוא יטיל על וועד הבניין בבית אמיר "קנס" בגובה 50 אלף שקלים.

עוד עולה שבהמשך לכך, במטרה להניע את וועד הבניין לשלם דמי חסות של 5,000 שקלים בכל חודש ולהישמע להם, החליטו האב והבן מהראן ומחמוד לפנות לנאשמים ג'ואד בני רביעה ולנור מחאמיד, שבמהלך חודש יוני פרצו לבניין כמה פעמים כפי שהאב והבן סיכמו עמם, גרמו לנזקים וגנבו רכוש בעשרות אלפי שקלים, כשבפעם הרביעית שפרצו נתפסו על ידי המשטרה. בחקירתם בימ"ר, נור הפליל את שולחיו ואת שותפו לפריצות היזומות.

זה היה ב-24 ביוני בלילה. לפי כתב האישום, ג'וואד ונור הגיעו ל"בית אמיר" כשהם רכובים על קטנוע, חובשים קסדות, עוטים כפפות ומצוידים בפטיש וגרזן ושוב ניפצו את זכוכיות דלתות הכניסה. בשלב זה, בלשי ימ"ר ש"ישבו להם על הזנב", הזדהו ככוחות משטרה והורו להם לעצור. השניים לא נשמעו להוראות השוטרים וניסו להימלט מהמקום. הבלשים נאלצו לפתוח במרדף אחריהם ולירות באוויר, עד שעצרו אותם. הם עצורים מאז. ג'וואד בני רביעה מואשם גם בגין החזקת קוקאין בכמות שלא לצריכה עצמית, שנתפסה עליו בעת שנעצר.

פקד שאדי סיאגה, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף. דוברות משטרת ישראל
פקד שאדי סיאגה, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף/דוברות משטרת ישראל

מהראן בני רביעה מואשם בנוסף בסחיטתה של אישה ממנה רכש רכב מיד שניה כמה ימים קודם, העביר את הבעלות על שמו, אבל דרש ממנה להשיב לו את 12 אלף השקלים ששילם על רקע "אי שביעותו", ובאיומים כי הוא בדרכו אליה וכי הוא "יזיין אותה בתוך הבית". הוא עצמו נעצר ברכבת בדרכו לנתב"ג בכוונה לצאת את הארץ, כשעליו 44 אלף שקלים ועוד כאלף דולר, הכול במזומן.

מהראן בני רביעה, הבן, כבר הורשע בעבר בעבירות נשק, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד ברכב וקשירת קשר לפשע והוא נדון לעונש מאסר של 38 חודשים. זאת, לאחר שירה במישהו באמצעות אקדח 14 כדורים. לאב מחמוד יש 24 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, אחזקה וסחר בסמים, הפרעה לשוטר, בריחה ממשמורת חוקית ואלימות והוא ריצה 6 מאסרים.

"המשטרה פעלה באופן נחוש ומקצועי למעצר החשודים 'על חם' ולאיסוף ראיות נגד העבריינים בחשד לעבירות הסחיטה", מסר בהתייחסות פקד שאדי סיאגה, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף. "עבירות חמורות אלו משפיעות על תחושת הביטחון של האזרח ולכן השקענו מאמץ רב להביאם לדין", הוסיף.

הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרם של מהראן, מחמוד וג'וואד בני רביעה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. תוך שעו"ד חליל ביאדסי, שמייצג לעת עתה את כל השלושה, ממתין להסדרת הייצוג ולומד את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully