וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שעות אחרי עליית בן גביר להר הבית: בחריין דחתה את ביקור השר כהן

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 14:37

שר החוץ היה אמור להגיע לבחריין בשבוע הבא, אך הביקור יתקיים כעת בספטמבר. במשרד החוץ סיפרו כי הבחריינים דחו את הפגישות אתמול בלילה בטענה שיש בעיות של לו"ז. פקיד ישראלי בכיר העריך כי ההחלטה הושפעה מביקורו של השר לביטחון לאומי בהר הבית: "צירוף מקרים מדהים"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

בחריין דחתה אתמול (חמישי) את ביקורו של שר החוץ אלי כהן, שתוכנן להתקיים בשבוע הבא וכעת ייערך רק בספטמבר. במשרד החוץ סיפרו כי הבחריינים הודיעו על הדחייה אתמול בלילה וטענו כי הסיבה לכך היא שיקולי לוחות זמנים. פקיד ישראלי בכיר העריך כי הדחייה הגיעה כמה שעות אחרי ביקורו בהר הבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "בצירוף מקרים מדהים הבחריינים גילו שיש בעיה בלוחות הזמנים של המלך", הוא אמר.

אתמול עלה בן גביר להר הבית לרגל צום תשעה באב. זוהי הפעם השלישית בה השר עולה למתחם מאז הוקמה הממשלה החדשה, כשהפעם האחרונה בה ביקר במקום הייתה בחודש מאי. בהגעתו למקום אמר השר: "המקום הזה, זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". עוד הוא הוסיף: "כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם".

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
יצטרך לחכות לספטמבר. השר אלי כהן/ראובן קסטרו
איתמר בן גביר עלה להר הבית לכבוד תשעה באב, 27 ביולי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

בתגובה, משרד החוץ הירדני פרסם הודעה ובה גינוי חריף נגד עלייתו של השר למתחם. בהודעה שפורסמה, הירדנים הזהירו את ישראל מפני ה"השלכות המסוכנות של מתן היתר לקיצוניים להסתער על מסגד אל-אקצא ולבצע בו פרובוקציות". גם בחמאס גינו את העלייה של בן גביר, ומסרו כי "הפלישות המתמשכות על אל-אקצא של מתנחלים ושרים בממשלת האויב הן הסלמה מסוכנת של מלחמת הדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully