וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהרים חטופים וחלקי גופות בתאים: האלימות בבתי הכלא באקוודור יוצאת משליטה

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 16:43

עימותים בין כנופיות יריבות זלגו מבית הסוהר הגדול ביותר במדינה למתקנים אחרים, שבהם אסירים שבו סוהרים. הנשיא הכריז מצב חירום, וכוחות צבא נכנסו להשליט סדר. לפחות 31 אסירים נהרגו במהומות, שאירעו במקביל להחרפה באלימות הכנופיות שאליהן חדרו קרטלים ממקסיקו

בווידאו: סוהרים חטופים וחלקי גופות בתאים: האלימות בבתי הכלא באקוודור יוצאת משליטה/רויטרס

כוחות הביטחון באקוודור מנסים להשיב את השליטה על בתי הסוהר במדינה, שבכמה מהם חטפו חברי ארגוני פשיעה סוהרים. האלימות המשתוללת במתקני הכליאה במדינה הדרום אמריקנית מתרחשת לקראת סיומו של קמפיין הבחירות, שייערכו ב20 באוגוסט.

המשטרה אמרה אתמול כי היא מצאה 11 גופות ו-29 חלקי גופות בבית כלא אל ליטורל בגואיאקיל, העיר השנייה בגודלה במדינה, שבו כמה קבוצות יריבות ניהלו קרבות בסוף השבוע שעבר. משם, התפשטו המהומות במהירות לבתי כלא אחרים במדינה.

סזאר זאפטה, בכיר במשטרה האחראי על הביטחון והסדר הציבורי, אמר לכתבים כי נעשים מאמצים פורנזיים כדי לקבוע את מניין ההרוגים הרשמי באל ליטורל. יום קודם לכן, לשכת התביעה הכללית באקוודור מנתה 31 אסירים הרוגים בבית הכלא, הגדול ביותר במדינה.

"אנחנו עורכים פעולות איסוף ואימות בחלק החיצוני ובחלק הפנימי (של בית הכלא) כדי לקבוע בדיוק כמה גופות יש שם", אמר הבכיר, שהוסיף כי הרשויות מנסות לאמת אם חלקי הגופות שאותרו שייכים לאלו שכבר נמצאו. כ-2,700 חיילים ושוטרים פשטו על בית הכלא והחרימו כלי נשק רבים, בהם משגרי רימונים, בנוסף לסמים, טלפונים סלולריים ואפודים.

חיילים מצבא אקוודור סוקרים אסירים בבית כלא שבו נרשמו עימותים בין חברי כנופיות. רויטרס
חיילים מצבא אקוודור סוקרים אסירים בבית כלא שבו נרשמו עימותים בין חברי כנופיות/רויטרס

במקביל, הממשלה הודיעה אתמול כי 17 סוהרים שנחטפו בבית כלא בעיר אזמרלדס שוחררו, והוסיפה כי היא ממשיכה במאמצים להבטיח את שליטתה על כל מתקני הכליאה במדינה. בשלישי דווח כי יותר ממאה סוהרים שנשבו בבתי כלא ברחבי המדינה שוחררו, וכי חלק מהאסירים הודיעו על סיום שביתת הרעב שלהם.

ההתפרעויות הביאו את הנשיא גיירמו לאסו להכריז על מצב חירום של 60 יום בבתי הכלא במדינה שבמסגרתו ניתן לפרוס בהם כוחות צבא. לאסו הכריז שוב ושוב על מצבי חירום בבתי הכלא בניסיון לבלום את האלימות שגברה מאז 2021 וגבתה את חייהם של לפחות 400 אסירים.

עוד בוואלה!

אקוודור: האישה ש"התעוררה" בזמן ההלוויה שלה מתה בבית החולים

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון עומדים מחוץ לבית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, 25 ביולי 2023. רויטרס
כוחות ביטחון עומדים מחוץ לבית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, 25 ביולי 2023/רויטרס

אקוודור, הגובלת בשתיים מיצרניות הקוקאין הגדולות בעולם - קולומביה מצפון ופרו מדרום - חוותה זינוק באלימות הקשורה לכנופיות בשנים האחרונות.

קרטלי פשע בינלאומיים חדרו לכנופיות מקומיות והם משתמשים באקוודור כתחנת מעבר להברחת קוקאין מקולומביה ופרו ליעדים בצפון אמריקה ואירופה. ערי הנמל והחוף שלה נפגעו בצורה הקשה ביותר מפעילות הכנופיות, המנסות להשיג שליטה על הנקודות האסטרטגיות הללו כדי להעמיס טונות של קוקאין על ספינות וכלי שיט קטנים המבריחים אותם לשווקים רווחיים מעבר לים.

קרובות משפחה של אסירים בוכות מחוץ בית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, 25 ביולי 2023. רויטרס
קרובות משפחה של אסירים בוכות מחוץ בית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, 25 ביולי 2023/רויטרס

שני ארגוני פשיעה מקסיקניים - קרטל סינלואה הידוע לשמצה, שבראשו עמד בעבר חואקין אל צ'אפו גוזמן הכלוא כיום בארצות הברית, וקרטל הדור החדש של חאליסקו - כרתו בריתות אסטרטגיות עם כנופיות באקוודור. אלו יבאו חלק מהשיטות האכזריות ביותר שלהם הכוללות עריפת ראשים של יריבים וחיסול פוליטיקאים שאינם סרים למרותם.

ביום ראשון, ראש עיריית מנטה, העיר השישית בגודלה באקוודור ועיר נמל אסטרטגית, נורה למוות על ידי חמושים לאחר שקיבל איומים על חייו. באזמרלדס, שלחופי האוקיינוס השקט, נרשמו בימים האחרונים חילופי אש ופיצוצים שהובילו לסגירת בתי ספר בחלקים מהמחוז.

  • עוד באותו נושא:
  • אקוודור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully