וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מארינס ששוחרר מהכלא ברוסיה נלחם נגדה באוקראינה - ונפצע

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 8:53

טרבור ריד, שרק בשנה שעברה יצא לחופשי בעסקת חילופי אסירים עם מוסקבה, נפצע בחזית ופונה לטיפול רפואי בגרמניה. וושינגטון הדגישה שהוא עשה זאת על דעת עצמו וללא ידיעתה, ובניגוד לאזהרות לאזרחים אמריקנים לאוקראינה. "סיכון אמיתי ליפול בשבי או להיהרג שם"

מתקפת רחפנים על מוסקבה/טלגרם

חייל אמריקני לשעבר, ששוחרר מהכלא ברוסיה בעסקת חילופי שבויים בשנה שעברה, נפצע במהלך לחימתו לצד הכוחות האוקראיניים. וושינגטון אמרה אמש (שלישי) כי היא מודעת לכך שטרבור ריד, לוחם מארינס לשעבר, נפצע בלחימה והועבר לטיפול רפואי בגרמניה, אולם היא הדגישה כי הוא לא נלחם מטעמו של הממשל האמריקני.

"ריד לא היה מעורב בשום פעילות מטעם ממשלת ארצות הברית", אמר דובר משרד החוץ, ודאנט פאטל, בתדרוך לכתבים. הוא הוסיף כי הוא לא מודע למידע שניתן לממשל לגבי התכניות של ריד להגיע לחזית באוקראינה, שאליה הצטרפו אזרחים מערביים רבים כדי לסייע במאמצים להדוף את כוחותיו של ולדימיר פוטין. חלקם, בהם אזרחים אמריקנים, שילמו בחייהם.

ארצות הברית מזהירה את אזרחיה שלא להגיע לאוקראינה או להשתתף בלחימה, לאור דיווחים שלפיהם מוסקבה סימנה אזרחים אמריקנים בשטחי הכיבוש שלה באוקראינה לטובת מעצרים, חקירות או הטרדות.

"היינו ברורים מאוד שנסיעה לאוקראינה, ובחירה להשתתף בלחימה שם, היא בעלת סיכון אמיתי מאוד ליפול בשבי, להיהרג, להיפצע, וזו ממשיכה להיות ההערכה שלנו", הדגיש דובר משרד החוץ בוושינגטון.

טרוור ריד, סטודנט אמריקני שנכלא ברוסיה ונגזר עליו מאסר של תשע שנים. 30 ביולי 2020.. רויטרס
בוושינגטון הזהירו שוב מפני נסיעות לאוקראינה. ריד בבית המשפט במוסקבה/רויטרס

ריד שוחרר על ידי רוסיה באפריל 2022, תמורת הטייס הרוסי קונסטנטין ירושנקו. חילופי האסירים התקיימו כחודשיים בלבד אחרי תחילת הפלישה לאוקראינה, שהובילה למתיחות שיא בין המעצמות. ריד הורשע ברוסיה ב-2019 בסיכון חייהם של שני שוטרים בזמן שהיה שיכור במהלך ביקור במוסקבה. ארצות הברית אמרה כי המשפט שלו היה "תיאטרון האבסורד".

ירושנקו נעצר על ידי כוחות אמריקניים מיוחדים בליבריה ב-2010 והורשע בקשירת קשר להברחת קוקאין לארצות הברית. רוסיה הציעה לשחרר אותו ביולי 2019 תמורת כל אזרח אמריקני הכלוא בשטחה.

ארצות הברית עוד פועלת לשחרר אסירים אמריקנים אחרים המוחזקים ברוסיה, בהם פול ווילאן, גם הוא לוחם מארינס לשעבר, והעיתונאי איוון גרשקוביץ' מוול סטריט ג'ורנל. בדצמבר, שחקנית הכדורסל האמריקנית בריטני גרינר שוחררה עבור סוחר הנשק הרוסי ויקטור בוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully