וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה שחררה את האמריקני טרבור ריד מהכלא תמורת אזרח רוסי

ריד הוא סטודנט אמריקני שנשלח ביולי 2020 לתשע שנות מאסר ברוסיה אחרי שהורשע ב"סיכון חייהם" של שני שוטרים. הנשיא ביידן בירך על השחרור

טרוור ריד, סטודנט אמריקני שנכלא ברוסיה ונגזר עליו מאסר של תשע שנים. 30 ביולי 2020.. רויטרס
ביידן בירך על שחרורו מהכלא. ריד בבית משפט במוסקבה/רויטרס

סטודנט אמריקני שנידון ב-2020 לתשע שנות מאסר ברוסיה אחרי שהורשע ב"סיכון חייהם" של שני שוטרים, שוחרר היום (רביעי) במסגרת חילופי אסירים בין ארצות הברית לרוסיה - כך הודיע משרד החוץ הרוסי. בתמורה לשחרורו של טרבור ריד תקבל רוסיה בחזרה אזרח רוסי בשם קונסטנטין ירושנקו, שמרצה עונש מאסר של 20 שנה בכלא בארצות הברית.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך על השחרור של ריד. "טרבור, נחת לשעבר, חופשי מהכלא הרוסי", מסר ביידן בהצהרה. דוברת משרד החוץ מריה זכרובה אמרה כי חילופי האסירים התבצעו לאחר משא ומתן ממושך.

ריד נעצר ב-15 באוגוסט 2020 אחרי מסיבה במוסקבה. ריד בן ה-29 היה אז סטודנט באוניברסיטת צפון טקסס. הוא אמר כי אינו זוכר את האירועים משום שהיה שיכור בזמן שנעצר, אך הכחיש את האישומים נגדו במהלך המשפט. "זה בבירור פוליטי", אמר לעיתונאים באולם בית המשפט.

התובעים האשימו את ריד כי תקף שוטר בעת מעצרו. ריד הואשם גם בתקיפת שוטר נוסף במרפקו. לדברי ריד, הוא נסע למוסקבה כדי ללמוד רוסית ולפגוש את חברתו.

בתחילת החודש, משרד החוץ האמריקני אמר כי ארצות הברית מודאגת מהדיווחים על מצב בריאותו של ריד הכלוא ברוסיה. ארצות הברית קראה לרוסיה לספק לו מיד טיפול רפואי הולם או לשחרר אותו. מרוסיה נמסר כי ריס סיים שביתת רעב שבה פתח, והוא מטופל במרפאת הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully