וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השניה בתוך שנה: ראש עיריית ירושלים ייקנס עקב תעמולת בחירות אסורה

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 19:13

ועדת הבחירות קבעה כי גובה הקנס יעמוד על 15 אלף שקלים, וזאת בשל קידום אישי של ליאון בפרסומי יום העצמאות. בתחילת השנה, נקבע כי ליאון ישלם 40 אלף שקלים הוצאות משפט לאחר שהשתמש בחומרי תעמולה דומים בפרסומים רשמיים של העירייה. מהעירייה נמסר: "פעלנו בתום לב"

בווידאו: סרטוני תדמית של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון/צילום: עריית ירושלים

ראש עיריית ירושלים משה ליאון נקנס היום (שלישי) ב-15 אלף שקלים עקב שימוש בתעמולת בחירות אסורה בפרסומים לאירועי יום העצמאות. זאת, יחד עם העירייה.

מדובר בפעם השניה בשנה החולפת בה נקנס ליאון, לאחר שבתחילת השנה ביצע עבירה דומה כשהשתמש באופן אסור בחומרי תעמולה בפרסומים רשמיים מטעם העירייה, בהם אירועים רשמיים שפורסמו תחת הכותרת "בברכתו של משה ליאון", וכן הפקת סרטונים בהם שימש כפרנזטור. ועדת הבחירות קבעה כי עליו לשלם 40 אלף שקלים הוצאות משפט, ומאוחר יותר פורסם בוואלה! כי העירייה היא זו שנשאה בהוצאות.

בהחלטה לעתירה הדגיש יו"ר ועדת הבחירות את ההיכרות של העירייה וראש העיר עם המקרה הקודם, ובהמשך אף ציין כי "הפרסומים צריכים להיעשות במידה ובאופן הראויים, ולהעמיד במרכז את ירושלים ולא את משתתפי האירועים והמזמינים אליהם".

משה ליאון ראש העיר ירושלים. צילום - רוני כנפו, אתר רשמי
ייקנס ב-15 אלף שקלים. ליאון/אתר רשמי, צילום - רוני כנפו

"מדובר בפסק דין עקרוני הקובע שעיריית ירושלים פעלה שלא כדין שעה שפירסמה מודעות עם שמו של ראש העיר בתקופת הבחירות", נמסר מטעם העמותה הקהילתית גבעת מרדכי שהגישה את העתירה. "אנו תקווה שעיריית ירושלים תיישם את פסק הדין ותחדל מפרסומים דומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש עיריית ירושלים משה ליאון. יחצ,
ראש עיריית ירושלים משה ליאון/יחצ

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה פעלה בתום לב בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לעירייה ולאחר שנועצה בו. יו"ר ועדת הבחירות לא קיבל את עמדת היועץ המשפטי, ומכאן פסיקתו. העירייה מכבדת את פסיקת הוועדה ותפעל בהתאם לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully