וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע כניסת מהגרים: טקסס הציבה מכשולים צפים בגבול

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 14:11

המושל הרפובליקני במדינה הדרומית טוען כי המצופים בנהר ריו גרנדה יסייעו בבלימת מאות אלפי מהגרים לא חוקיים ממקסיקו, אך ממשל ביידן מאשים אותו כי פעל בניגוד לחוק. "נגיע עד לבית המשפט העליון", אמר המושל. גם במקסיקו מתנגדים: "המכשול חודר לשטחנו"

בווידאו: טקסס הציבה מצופים בנהר ריו גרנדה כדי למנוע מעבר מהגרים ממקסיקו/רויטרס

הרשויות בטקסס הציבו מחסומים צפים בנהר ריו גרנדה כדי למנוע ממהגרים לחצות את הגבול ממקסיקו לארצות הברית, כחלק מהמאבק שמנהל המושל הרפובליקני בהגירה. בתגובה, משרד המשפטים בממשל ביידן פתח בהליכים משפטיים נגד המדינה הדרומית בטענה שהיא הפרה את החוק הפדרלי כשהציבה את המכשולים ללא אישור.

"המכשול הצף הזה מהווה איומים על השיט ועל ביטחון הציבור ומעלה חששות הומניטריים", מסרה סגנית התובע הכללי וניטה גופטה, בהצהרה. התביעה של משרד המשפטים הוגשה לבית משפט פדרלי במחוז המערבי של טקסס, והיא דורשת "להסיר את כל המבנים והמכשולים, כולל את המחסום הצף והתשתיות הנלוות לו בריו גרנדה", נכתב בתביעה.

התובע הפדרלי במחוז המערבי של טקסס, חיימה אספרסה, איים לפתוח בהליכים משפטיים נגד טקסס במכתב ששלח למושל בשבוע שעבר. בתגובה לאזהרות משרד המשפטים, אבוט שלח אתמול מכתב לנשיא ג'ו ביידן והאשים אותו בכישלון לאכוף את חוקי ההגירה ובגרימת "שבירת שיאים בהגירה הבלתי-חוקית".

פועלים מתקינים מצופי בטון כדי למנוע מעבר של מהגרים בנהר ריו גרנדה במדינת טקסס, ארה"ב, 24 ביולי 2023. רויטרס
המאבק על ההגירה בדרך לבית המשפט העליון. פועלים מתקינים מצופים בריו גרנדה, אתמול/רויטרס

אבוט, בריאיון לרשת פוקס ניוז השמרנית, אמר כי המכשולים יכולים למנוע כניסה של מאות אלפי מהגרים בלתי-חוקיים למדינה. המושל הרפובליקני אף טען כי העתירה של ממשל ביידן מתבסס על חוק עמום.

"אנחנו מאמינים שיש לנו זכות לעשות זאת, ואנחנו ניקח את התביעה הזו כל הדרך עד לבית המשפט העליון של ארצות הברית", אמר מושל טקסס, שמכנה את המבצע שהוא מוביל להרתעת מהגרים "מבצע כוכב בודד" - על בסיס הכינוי של המדינה הדרומית. מאז שהמבצע החל במרץ 2021, טקסס טוענת כי יותר מ-394,200 מהגרים בלתי חוקיים נתפסו בגבול ו-31,300 איש נעצרו.

מקסיקו התלוננה אף היא על המכשול, ואמרה כי הוא מפר אמנה הנוגעת לנהר ריו גרנדה ואף עשוי לחדור לשטחה שלה.

עוד בוואלה!

מקסיקו: שיכור שגורש מפאב הצית אותו - והרג 11 איש

לכתבה המלאה
מהגרים צועדים בנהר ריו גרנדה בין גדר צפה לגדת הנהר כשהם מחפשים פתח בגדר תיל באיגל פאס, טקסס, ארה"ב 24 ביולי 2023. רויטרס
כוחות של המשמר הלאומי מפטרלים לאורך גדר תיל בריו גרנדה אל מול מהגרים המחפשים פירצה, אתמול/רויטרס

בנוסף למכשול בגבול, טקסס פרסה אלפי כוחות מהמשמר הלאומי שלה ושלחה מהגרים באוטובוסים על ערים דמוקרטיות ברחבי ארצות הברית. בחודשים האחרונים, כוחות המשמר הלאומי של טקסס הציבו גדר תיל כדי למנוע ממהגרים לחצות את הנהר.

מספר המהגרים שנתפסו חוצים את הגבול באופן לא חוקי ירד מאז שממשל ביידן יישם הגבלות חדשות על הגירה במאי. ועדיין, רק בחודש שעבר נתפסו כמאה אלף איש שניסו לחצות את הגבול ממקסיקו לשטח ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully