וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה אוסרת על שינויי מגדר: "אידיאולוגיה אנטי-משפחתית מערבית"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 10:08

פוטין חתם על החוק האוסר על שינויי מגדר, בין אם באופן רשמי או באמצעים רפואיים, בהמשך הרדיפה של המשטר אחר הקהילה הגאה. החוק אף מבטל נישואים לאדם ששינה את מגדרו ואוסר על טרנסג'נדרים לאמץ ילדים

בוידאו: פוטין: "נגן על עמנו ועל המדינה שלנו מכל איום, לרבות בגידה מבפנים"/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אתמול (שני) על חקיקה האוסרת על אנשים לשנות רשמית או רפואית את המגדר שלהם, במכה נוספת לקהילת הלהט"ב של רוסיה.

החוק, שהתקבל פה אחד על ידי שני בתי הפרלמנט, אוסר על כל "התערבות רפואית שמטרתה לשנות את מינו של אדם", וכן אוסר על שינוי מינו של אדם במסמכים רשמיים או ברשומות ציבוריות. החריג היחיד יהיה במקרה של התערבות רפואית לטיפול בחריגות מולדות.

החקיקה גם מבטלת נישואים שבהם אדם אחד "החליף מגדר" ואוסרת על טרנסג'נדרים לאמץ ילדים או להיות משפחה אומנה. האיסור הוא חלק ממסע הצלב שמנהל הקרמלין כדי להגן על "ערכיה המסורתיים" של המדינה. חברי פרלמנט אמרו כי החקיקה נועדה להגן על רוסיה מפני "אידיאולוגיה אנטי-משפחתית מערבית", וחלקם תיארו את שינויי המגדר כ"שטניות טהורה".

דיוקנו של ולדימיר פוטין על רקע דגל הגאווה במצעד הגאווה בטולוז, צרפת, 10 ביוני 2023. רויטרס
דיוקן של פוטין על רקע דגל גאווה במצעד בטולוז, בחודש שעבר/רויטרס

דיכוי הקהילה הגאה ברוסיה החל לפני כעשור, כשפוטין הכריז לראשונה על התמקדות בקידום "ערכים משפחתיים מסורתיים", בתמיכת הכנסייה הרוסית האורתודוקסית החזקה.

בשנת 2013, הקרמלין אימץ חקיקה שאסרה על כל תמיכה פומבית ב"יחסים מיניים לא מסורתיים" בין קטינים. בשנת 2020, פוטין קידם שינוי חוקתי שהוציא מחוץ לחוק נישואים חד-מיניים, ובשנה שעברה חתם על חוק האוסר על "תעמולה של יחסי מין לא מסורתיים" בקרב מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully