וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בסכנת חיים": רוסיה הסגירה לצ'צ'ניה שני הומואים שנמלטו ממנה

ארגון למען זכויות הקהילה הגאה במדינה אמר כי שני צ'צ'נים שברחו מהמחוז המוסלמי אחרי שעברו עינויים הוחזרו בכוח על ידי משטרת רוסיה: "הם עייפים ומפוחדים, ובסכנת חיים". בשנים האחרונות דיווחו חברי הקהילה על עינויים בצ'צ'ניה, אך השלטונות מכחישים את עצם קיומם

הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages/הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages

שני גברים הומואים מצ'צ'ניה שנמלטו לרוסיה בעקבות עינויים שעברו על רקע נטייתם המינית הוחזרו לצ'צ'ניה ונמצאים ב"סכנת מוות" - כך לפי ארגון זכויות של קהילת הלהט"ב. על פי רשת הלהט"ב הרוסית, סאלח מגמדוב ואסמאעיל איסייב נעצרו ביום חמישי האחרון בדירתם בעיר ניז'ני נובגורד שברוסיה מסיבות לא ברורות, והועברו בכוח לשלטונות בצ'צ'ניה.

לפי הארגון, הם סייעו לשניים להימלט לרוסיה בשנה שעברה כדי להימנע ממעצר על ידי המשטרה בצ'צ'ניה, באופן רשמי בשל ניהול ערוץ טלגרם המזוהה עם האופוזיציה ברפובליקה המוסלמית שבקווקז. לדבריהם, במהלך מעצרם הם עונו ואף נאלצו להקליט סרטון התנצלות. הומואים ומיעוטים מיניים אחרים חווים רדיפה שיטת בצ'צ'ניה, שבה ההומופוביה נרחבת.

הפגנה נגד רדיפת הקהילה הגאה בצ'צ'ניה וברוסיה מחוץ לשגרירות רוסיה במקסיקו סיטי, 19 באפריל 2017. רויטרס
הפגנה נגד רדיפת הקהילה הגאה בצ'צ'ניה במקסיקו סיטי, 2017/רויטרס

מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב מכחיש את ההאשמות בדבר מעצרים לא חוקיים והפרות זכויות אדם, ואף טען לצד גורמי ממשל נוספים כי הקהילה הלהט"בית אינה קיימת בצ'צ'ניה.

למרות ההכחשות של הגורמים הרשמיים, עשרות אנשים טענו כי הם נעצרו וסבלו בעבר מעינויים בעקבות נטייתם המינית, בהם מגמדוב ואיסייב. "הם עייפים ומפוחדים", נמסר מדובר רשת הלהט"ב ברוסיה, טים בסטווט, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי "הגברים היו בסכנת חיים" אחרי שהובאו לתחנת משטרה בצ'צ'ניה.

הארגון עוקב אחר רדיפת הקהילה הגאה בצ'צ'ניה מאז 2017, ולפי דיווחים עשרות חברי קהילה נעצרו במשך השנים. ב-2019 סבלה הקהילה מגל של רדיפות ואלימות, שכלל שני מקרי מוות מעינויים. אחד העצורים סיפר אז לרשת BBC כי הוא סבל מ"עינויים, מכות חשמל ואלימות". דובר הממשל בצ'צ'ניה כינה זאת "שקרים מוחלטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully