וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה רוטמן על ביטול עילת הסבירות: "החוק ברור, השאלה אם בג"ץ יכבד אותו"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 18:56

יו"ר ועדת החוקה נשאל ב-103FM מה תעשה הקואליציה במקרה שהחוק שהוציא לדרך את המהפכה המשפטית ייפסל בעליון ואמר: "אני מאוד מקווה ששופטי בג"ץ מבינים מה הוא שלטון". הוא הוסיף כי "זה יום חשוב למדינת ישראל, אני מאוד שמח על החלק שלי באירוע הזה"

בווידאו: בעת ההצבעה על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות - חברי האופוזיציה צועקים במליאה: "ממשלת החורבן"/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן התייחס היום (שני) לאפשרות שבג"ץ יפסול את חוק ביטול עילת הסבירות, שעבר סופית בכנסת, ואמר כי הוא "לא מכיר בקיומה של האפשרות הזו"

"כל אדם שמבין מה הוא שלטון חוק ודמוקרטיה אסור לו להכיר בקיומה של האפשרות הזאת", אמר רוטמן בריאיון ב-103FM. "אני מאוד מקווה ששופטי בג"ץ מבינים מה הוא שלטון ומה היא דמוקרטיה. אותו סעיף 15 בחוק יסוד השפיטה אומר לבג"ץ 'אתה מוסמך מכאן ועד כאן, וזה גבול הסמכות שלך'. עכשיו נשאלת השאלה האם בג"ץ מכבד את החוק או לא מכבד את החוק. החוק הוא ברור".

כשנשאל מה תעשה הקואליציה אם אכן בג"ץ יתערב בחקיקה, ענה רוטמן: "זה כמו שאישאל מה אעשה אם בג"ץ יורה לי לכבוש את סוריה. ואם בג"ץ יורה לי לכבוש את סוריה אני אגיד לו לך תכבוש אותה בעצמך".

בנימין נתניהו, שמחה רוטמן, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 24 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
רוטמן ונתניהו בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

רוטמן התייחס לכך שלמעשה המהפכה המשפטית יצאה לדרך ואמר כי "זהו יום חשוב מאוד למדינת ישראל. לא צריך לדבר במונחים של ניצחון כי אנחנו לא במלחמה. אנו באים לתקן את המערכת באחריות. אני מאוד שמח על החלק שלי באירוע הזה, להביא את החקיקה לגמר. אני חושב שאסור לנו להיכנע לאיומים מרומזים או מפורשים באלימות".

"נתנו את כל הסיכויים לטובת פשרה", הוסיף. "לכל חברי הקואליציה היה מאוד ברור - אם יש רצון להגיע להסכמות, אנחנו במשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully