וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן אחרי ביטול עילת הסבירות: "מצער"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 7:06

לאחר אישור הרכיב הראשון במהפכה המשפטית, בארה"ב הביעו אכזבה מהמהלך. בנוסף, הממשל האמריקני קרא שוב להגיע להסכמה רחבה באמצעות דיאלוג פוליטי. כבר אתמול ביידן קרא לנתניהו לעצור את החקיקה בהצהרה מיוחדת שנמסרה לוואלה

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

אחרי ביטול עילת הסבירות, דובר מטעם הבית הלבן הביע אכזבה מהמהלך ומאישור חלקה הראשון של המהפכה המשפטית. "מצער", נמסר. "אנו מפצירים בממשלה להשיג הסכמה מלאה באמצעות דיאלוג פוליטי".

כבר אתמול נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה שנמסרה לכתב וואלה, ברק רביד, לא להתקדם עם החקיקה בנוסח הנוכחי שלה. "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם", מסר ביידן. "לאור היקף האיומים והאתגרים מולם ניצבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אלכס קולומויסקי\פול, Chip Somodevilla/Getty Images, עיבוד תמונה
נתניהו וביידן/עיבוד תמונה, אלכס קולומויסקי\פול, Chip Somodevilla/Getty Images

מוקדם יותר היום אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 ח"כים מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

לאורך הדיון, שכלל הצבעה על אלפי הסתייגויות, ח"כים ושרים בקואליציה לחצו על נתניהו לרכך באופן חד צדדי את החוק, עם קבלת הסתייגות לריכוך החוק והכרזה על הקפאה של המשך הרפורמה למשך כמה חודשים, בדגש על השינוי בוועדה לבחירת שופטים. שורה של ויכוחים פרצו בין חברי קואליציה בזמן הדיון. בשולחן הממשלה בזמן ההצבעה, השרים יואב גלנט, יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' הגיעו לראש הממשלה וניסו לשכנע אותו לקבל את המתווה המרוכך. אולם, השרים יריב לוין ואיתמר בן גביר התנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully