וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביטול עילת הסבירות: ההסתדרות הרפואית תשבות מחר

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 21:26

בעקבות אישור הרכיב הראשון של המהפכה המשפטית, מערכת הבריאות תושבת מחר ובתי החולים יפעלו במתכונת חירום. "לא נוכל לטפל כראוי בחולים תחת שלטון חסר גבולות", נמסר מטעם ארגון מחאת הרופאים, "החלוקים הלבנים"

בווידאו: המשטרה החלה בפינוי המפגינים מאתר הבניה שסמוך לאזור החסינות של הכנסת/ינון שלום- יתח

ההסתדרות הרפואית (הר"י) החליטה הערב (שני) כי תשבות מחר, בעקבות ביטול עילת הסבירות. השביתה תתקיים במשך 24 שעות, ובתי החולים יפעלו במתכונת חירום. שר הבריאות משה ארבל יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, קיימו בשעה האחרונה דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ונציגי פרקליטות המדינה, במטרה להגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר אחרי ההודעה על השביתה במערכת הבריאות: "זהו יום קשה למדינת ישראל ולעם ישראל. יום שבו היד המושטת להידברות נותרה באוויר ומולה חגיגות ניצחון שמסמלות יותר מכל מלחמה שיש בה רק מפסידים".

מוקדם יותר קרא ארגון מחאת הרופאים, "החלוקים הלבנים", להסתדרות הרפואית להכריז על שביתה ללא הגבלת זמן במערכת הבריאות. "במעשה חד צדדי זה הקואליציה בחרה להשבית את מערכת הבריאות. לא נוכל לטפל כראוי בחולים תחת שלטון חסר גבולות וחסר סבירות", נמסר בהודעת הארגון. "אנחנו מצפים מההסתדרות הרפואית לממש את דרישת רוב הרופאים בישראל להכריז על שביתה שתיכנס לתוקף מיידית וללא הגבלת זמן".

הפגנת רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית,הקריה תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנת הרופאים/ראובן קסטרו

במסגרת השביתה יפעלו בתי החולים במתכונת שבת. חדרי המיון של כלל בתי החולים יפעלו כרגיל. כלל בתי החולים בירושלים יפעלו גם הם כרגיל, לנוכח המספר הרב של אנשים השוהים בירושלים לרגל ההפגנות. פעילות הרגילה תתקיים בשירותי דיאליזה, הטיפול הנמרץ, חדרי הלידה והפגיות. טיפולים וניתוחים אונקולוגיים וטיפולי IVF גם הם יפעלו כרגיל. פרוצדורות וניתוחים יופנו לוועדת החריגים. טיפולים שוטפים במכונים ומחלקות אשפוז יום יינתנו באישור ועדת חריגים. טיפולים כירורגיים באשפוז יום דינם כדין חדרי ניתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"יהיו השלכות קשות"

ההסתדרות הרפואית מצטרפת ליו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, שאיים היום אחרי שהכנסת ביטלה סופית את עילת הסבירות, כי מעתה והלאה, לכל מהלך שתקדם במסגרת המהפכה המשפטית ללא הסכמת האופוזיציה "יהיו השלכות קשות".

"לא אאפשר להעמיק את השסע והקיטוב בעם. או שהדברים יתקדמו בהסכמה רחבה, או שלא יתקדמו כלל", הצהיר. "כבר בימים הקרובים אכנס את המוסדות העליונים של ההסתדרות מתוך כוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק ולהפעילו בעת הצורך עד להשבתה מלאה".

מחאת "החלוקים הלבנים" בנמל חיפה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנת החלוקים הלבנים בחיפה, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתת אזהרה בת שעתיים בבתי החולים ובקופות החולים, ואף איימו להחריף את ההשבתה לשביתה ליום שלם, איום שלבסוף לא התממש.בהסתדרות טענו כי ללא עילת הסבירות עלולה להיות פגיעה חמורה בחולים, והחליטו על השביתה בשל הסמכויות הרבות העלולות להימצא בידי שר הבריאות, לעומת שרים אחרים, כמו החלטה על מחלה מדבקת, שינויים בהנהגות רפואיות או אפילו מינויים של סגל מקצועי, מבלי לעבור חקיקה בכנסת.

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, הוביל סקר בהשתתפות 2741 רופאים ורופאות, לפיו 81% סברו שההסתדרות צריכה לפעול ולהתנגד לשינוי החקיקה הנוכחי. 74% סברו שיש לצאת לעבודה במתכונת חירום אם החקיקה לא תיעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully