וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ניסוי רפאל: הדי פיצוץ נשמעו באזור חיפה, פטריית עשן נראתה בנמל

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 7:23

תושבי העיר דיווחו כי לפני זמן קצר נשמעו במקום קולות פיצוצים. בתיעוד וידאו סמוך לנמל חיפה, פטריית עשן נצפית מעבר לאופק. מחברת רפאל נמסר: ניסוי שגרתי. גורמי ההצלה והביטחון עודכנו

פטריית עשן נצפתה בנמל חיפה. 24 ביולי 2023/לפי סעיף שימוש ברשתות החברתיות

תושבי חיפה דיווחו לפני זמן קצר (שני) כי הדי פיצוץ נשמעו באזור, ופטריית עשן נצפתה באופק. בהמשך, התברר כי חברת מערכות הנשק רפאל ערכה ניסויים באזור. ברפאל מסרו לוואלה! כי מדובר ב"ניסוי שגרתי מתוכנן ומבוקר שנעשה בשטח רפאל. גורמי ההצלה והביטחון עודכנו מראש".

חברת רפאל חשפה בחודש שעבר כי פיתחה טיל חדש, "Sky Spear", המסוגל להגיע לטווח ארוך יותר, ובעל יכולות מדויקות בהרבה מקודמיו. בזכות ראש אלטקרו-מגנטי מתקדם, לטיל יכולות דיוק מאוד גבוהה, שתאפשר לפגוע במתקני ירי עוינים בטרם הגעתם ליכולת שיגור. הטיל יוכל לשמש כתחמושת אווירית או כמיירט במערכת הגנה נייחת, כמו כיפת ברזל.

בפברואר, מועצת החוץ והביטחון באתונה אישרה למשרד ההגנה היווני לחתום על הזמנה של טילי ספייק של רפאל בשווי של 335 מיליון יורו (1.27 מיליארד שקל). לפי פרסומים ביוון תכלול העסקה בעיקר טילים מהדגם ארוך הטווח של הטיל, הספייק NLOS, שמסוגל להגיע לטווח של כ-32 ק"מ בשיגור מכלי יבשתי או ימי ועד 50 ק"מ בשיגור ממסוק.

פטריית עשן נצפתה בנמל חיפה. 24 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פטריית עשן נצפתה בנמל חיפה. 24 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הדיווח מגיע על רקע התראות ראשי צה"ל על דאגה מאיבוד כושר מבצעי עקב החלטתם של אלפי מתנדבי המילואים להשהות את שירותם בעקבות המהפכה המשפטית.

אתמול, הרמטכ"ל הרצי הלוי התריע בפני המשרתים כי ישנם סדקים מסוכנים בלכידות צה"ל, עקב מחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית. "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר - לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור", כתב. "לכן אין לאף אחד מהמשרתים זכות לומר שאינו משרת יותר ואין לנו זכות לא להתייצב או לסרב לפקודה או לקריאה. אני קורא לכל אנשי המילואים, גם בימים מורכבים אלה, להפריד בין מחאה אזרחית לשירות ביטחוני ולהתייצב. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל".

הוא סיכם, "אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו; ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל. זו הדרך היחידה בה נוכל לשמור על ייעודו של צה"ל: בהגנה על המדינה ובהבטחת קיומה".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully