וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: "צריך לעצור את החקיקה, חייבים להגיע לפשרה"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 2:25

כהן, שנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו, התראיין לחדשות 12, וקרא "לקחת פסק זמן" ו"ולחשב מסלול מחדש". לדבריו, המדינה חייבת להגיע לפשרה בנושא המהפכה המשפטית. על שיחות שניהל ומנהל עם נתניהו, אמר: "אנחנו לא מדברים הרבה, אבל כן יש קשר"

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן על הסכם הגרעין עם איראן בכנס בבאזל/יוני זוננשיין, ההסתדרות הציונית העולמית

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, מי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הערב (ראשון) לחדשות 12, שם התייחס בין היתר, להמשך חקיקת המהפכה המשפטית, למכתבי המילואימניקים וגם ליחסיו עם רה"מ נתניהו שלטענתו, לא ידע על המאמר שפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

"החלטתי שהגיע הזמן לצאת בקול קורא, לעצור את מה שאנחנו רואים כרגע", אמר כהן בפתח הריאיון ליונית לוי. "לתת הזדמנות שוב, לקחת פסק זמן ממה שנדמה לי כהתנגשות רכבות. לעצור ולחשב מסלול מחדש, או לחשוב איך נכנסים למסלול מחדש יחדיו", הוסיף.

בהתייחסו למהפכה המשפטית הבהיר ראש המוסד לשעבר: "מדינת ישראל לא רק רשאית או זכאית, היא חייבת להגיע לפשרה בנושא הזה. אני חושב שהגיעה השעה ולא יקרה כלום אם נעצור, נחשוב, נדבר יחד וננסה אולי להגיע להסכמות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, 24 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהמשך, כהן התייחס ליחסיו עם ראש הממשלה נתניהו, וכנשאל האם חושש שישלם מחיר על הקריאה לעצור את החקיקה, הבהיר: "אני חושש שאם לא אומר את עמדתי הערב או אמש המצב של מדינת ישראל עלול חס וחלילה להידרדר. החשש הלאומי גובר על החשש הפרטי". לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת לפני האינטרס האישי שלנו וכך אני חש היום".

בהקשר זה, כהן טען כי רה"מ נתניהו לא ידע על המאמר שפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "למען הביטחון, ומול האיום האיראני: חייבים לעצור את החקיקה". על שיחות שניהל ומנהל עם נתניהו, אמר כהן: "אנחנו לא מדברים הרבה, אבל כן יש קשר".

בהמשך הריאיון, כהן הבהיר כי אינו תומך במחאת המילואימניקים ואמר כי מדובר ב"קו אחד אדום שאני לא חושב שצריך לחצות". עוד הוסיף כהן: "החשש הגדול שלי הוא שהם (המילואימניקים) ילכו לשם וזהו הקו האדום שייחצה, אני לא רוצה שהקו הזה ייחצה, ואני גם משוכנע בנחרצות שלא נכון לחצות אותו". לקראת סיום, כהן רמז כי מחאת הטייסים ואנשי חיל האוויר היא זו ששכנעה אותו לצאת בקול ברור נגד המשך החקיקה: "מאחר ואני חושש בדיוק מהחוסן הביטחוני שלנו - בשל התגובה לחקיקה ביקשתי לעצור זאת. זה האירוע המכונן, זו סיבת הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully