וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמר המערכת בביטאון יהדות התורה: חקיקת הרפורמה המשפטית - "לא בכל מחיר"

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 9:19

עיתון "יתד נאמן" קרא לשקול את המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית לאחר שיאושר החוק לצמצום עילת הסבירות. "בית המשפט אינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שאין לנו כשומרי תורה עניין במקום זה. עלינו לשאול את עצמנו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?"

הצעת גנץ לנתניהו: השגת פשרה על הסבירות, ושאר החקיקה - בהסכמה רחבה/המחנה הממלכתי

מאמר מערכת ב"יתד נאמן", אחד הביטאונים הרשמיים של יהדות התורה, קורא הבוקר (חמישי) לשקול את המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית לאחר שיאושר החוק לצמצום עילת הסבירות. גורמים בסיעת "דגל התורה" בראשה עומד ח"כ משה גפני המזוהה עם הביטאון טענו כי פרסומו הוא "באישור ההנהגה הרוחנית".

במאמר נכתב, "מכיוון שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה ואינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שגם אם יתוקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום זה. לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו, האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעל עניין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".

משה גפני ויצחק גולדקנופף. יונתן זינדל, פלאש 90
ראשי יהדות התורה, גפני וגולדקנופף/פלאש 90, יונתן זינדל

במאמר למשל יש קריאה לשקול מחדש את החקיקה של פסקת ההתגברות, "אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו (שמירת מעמדם של בני הישיבות) - האם נכון כיום לכוון את חיצי הרעל שבאוויר לכיוון ליבם הטהור של בני הישיבות?".

אמש, בתום מרתון הצבעות שנמשך שלושה ימים, אישרה ועדת החוקה את חוק צמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. באופן חריג, הקואליציה תקדם את ההצעה לאישור סופי במליאה במסגרת דיון ממושך שייפתח ביום ראשון בבוקר ויסתיים ככל הנראה יממה וחצי לאחר מכן. למרות ההצהרות על ריכוך מצד הקואליציה, הצעת החוק עברה שינויים לפני אישורה לקריאה שנייה ושלישית, עליהם אמרו בייעוץ המשפטי לממשלה שהם "מחריפים את הקשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully