וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקניונים, הבנקים וחברות האשראי: ראשי החברות הגדולות במשק מאיימים בהשבתה

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 22:11

האיום של ראשי החברות הגדולות לעצור את המשק, במידה והממשלה תתקדם עם החקיקה "לנקודת אל חזור", צפוי לפגוש כל אחד ואחד מהישראלים. כדי להימנע מהצעד - על הממשלה לפתוח בהידברות בנוגע למהפכה. אחרת, הפגיעה הצפויה למשק הישראלי צפויה להיות דרמטית

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראשי החברות הגדולות במשק איימו הערב (רביעי) בהשבתה, אם חקיקת צמצום עילת הסבירות תתקדם ל"נקודת האל-חזור". בין החברות שמאיימות בהשבתה: רשת פוקס, קבוצת עזריאלי, קבוצת ביג, שופרסל, תנובה, דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, בנק הפועלים, ישראכרט, כאל ועוד.

שלשום פרסם פורום העסקים, הכולל 75 בכירים ובכירות במשק, הודעה לפיה במידה והחקיקה תגיע "לנקודת אל חזור באופן חד צדדי" - ישביתו את המשק. "החקיקה החד צדדית תביא לנזק עצום לכלכלה הישראלית, תפרק את צבא העם, תפגע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, ותביא לקרע בלתי הפיך בעם", כתבו הבכירים בהודעתם, והוסיפו כי במידה והחקיקה תימשך - הפורום "ינקוט בכל האמצעים על פי דין".

יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, צומת קפלן בתל אביב. 18 ביולי 2023. אור אדר, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית. אתמול/אתר רשמי, אור אדר

מוקדם יותר היום הודיעו כ-300 אנשי רפואה לקצין הרפואה הראשי, תת אלוף פרופסור אלון גלזברג, כי הם מפסיקים להתייצב לשירות מילואים במחאה על קידום המהפכה המשפטית. אחד הקצינים כתב: "זה המאבק החשוב ביותר שהמדינה עמדה בו - המאבק על אופיה של המדינה הדמוקרטית שלנו. שנוכל לשרת יום אחד בצבא הממלכה ולא בצבא המלך". אל"ם במיל' אורי ישראלי הוסיף כי "הממשלות לעולם לא השפיעו על שירות המילואים שלי, אך הרגשתי שאיני יכול עוד לעמוד מנגד. הממשלה וחברי הקואליציה, בכוחנות אין קץ, מביאים סדרת חוקים שמשנים מהיסוד את המשטר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully