וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת לינון מגל: בחקירה אמרת שהיו לחצים רק לגבי נתניהו, פה אתה אומר אחרת

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 12:18

עדותו בתיק 4000 של איש התקשורת ששימש כעורך וואלה ממשיכה, והתובעת הדגישה את הפערים סביב חקירתו במשטרה ועדותו בביהמ"ש. תירוש התייחסה לכך שמגל העיד על לחץ לגבי כתבות על פוליטיקאים כמו ליברמן וכחלון, לעומת חקירתו במשטרה שם סיפר על מעורבות לגבי נתניהו בלבד

בווידאו: עדות מגל נמשכת - והתובעת ממשיכה לטעון לסתירות בעדותו/מערכת וואלה!

עדותו בתיק 4000 של איש התקשורת ינון מגל ממשיכה הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. התובעת עו"ד יהודית תירוש ממשיכה בשאלותיה למגל, הידוע בתמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו, ושימש כעורך וואלה בשנים 2014-2012.

לאחר שאתמול נדחתה בקשתה של תירוש לחקור את מגל בחקירה נגדית, בשל פערים בין עדותו בבית המשפט לחקירתו במשטרה, המשיכה התובעת להראות כיצד מגל מציג גרסאות שונות בבית המשפט. הבוקר התמקדה תירוש בלחצים שהופעלו, לדברי מגל, מצד מנכ"ל וואלה דאז אילן ישועה לגבי העלאה והורדה של תכנים הקשורים לנתניהו ומשפחתו.

תירוש: "אמרת בחקירה במשטרה שהלחצים קשורים רק לנתניהו וכאן בבית המשפט, למרות שיש לך בעיית זיכרון כפי שהעדת, אתה מוסיף שישועה אמר לך את זה גם ביחס לבקשות של פוליטיקאים אחרים. בחרת להוסיף כאן פרט שלא אמרת אותה בחקירה במשטרה בצורה ספציפית. במשטרה אמרת שהבקשות הגיעו ספציפית מצד נתניהו וכאן הוספת פרט ואמרת שישועה אמר לך שהלחצים הם גם מצד פוליטיקאים אחרים". בכך התמקדה תירוש בעדותו של מגל אתמול, לפיה ההתערבות בתכנים הייתה לגבי פוליטיקאים נוספים, כמו גדעון סער ויאיר לפיד, ולא רק לגבי נתניהו. הבוקר הזכיר מגל גם את שמם של גלעד ארדן, אביגדור ליברמן ומשה כחלון. מגל אף אמר בעדותו כי בתקופתו בוואלה הוא היה "חלק ממכונת הרעל".

עדות ינון מגל במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 19 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
מגל בבית המשפט, היום/פלאש 90, חיים גולדברג

תירוש: בהודעה שלך במשטרה לא ציינת בשום מקום, לא בחרת לציין, שבענייני פוליטיקאים אחרים הייתה אמירה של אילן ישועה ש'עכשיו יש תקופה לחוצה וזה עוד יסתיים'. כשבמשטרה שאלו אותך למה אילן התכוון כשהוא אמר את זה אתה ענית: 'להתערבויות הקשורות במשפחת נתניהו'".

מגל: זה מה שהיה, אני זוכר שהיה ארדן, ליברמן וכחלון, והיו תקופות שכחלון היה שר התקשורת או שר האוצר?

תירוש: הוא לא היה כלום

מגל: אני זוכר את שלושתם. 'אנשים שאיתם צריך להיזהר', ולא הבנתי למה. כמו שלא הבנתי עם נתניהו, כי אף אחד לא טרח להסביר לי למה. אמרו לי 'זה רגיש, עכשיו נזהרים לגביו'.

תירוש: כחלון חזר לבחירות ב-2015 שאתה כבר הלכת לבחירות

הסנגורים של נתניהו צעקו: זה ממש לא נכון

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"החוקר אמר: 'בוא נדבר תכלס על נתניהו"'

לאחר מכן התחילה חקירתו הנגדית של מגל, על ידי עו"ד בועז בן צור, סנגורו של נתניהו. בן צור ניסה להראות שהמשטרה התמקדה בחקירתה בנתניהו בלבד, וכי עיסוק בפוליטיקאים אחרים לא עניין את החוקרים.

בן צור: נתחיל עם החקירה שלך במשטרה, אתה נחקר פעמיים ב-18 וב-20 לפברואר. האם אתה זוכר שניסית לתאר לחוקרים שהגיעו פניות מגורמים רבים?

מגל: אני זוכר שהם התבטאו בעיקר בנושא של נתניהו, פחות עניין אותם נושאים אחרים.

בן צור: בחקירה הראשונה שלך במשטרה אמרת לחוקרים: "יש פניות ולחצים מהמון גורמים". החוקר אומר לך "בוא נדבר ספציפי" ואתה ענית "אילן ישועה המנכ"ל אומר לי תעלו, תוסיפו", ואז המשכת ואמרת שהיו לחצים "לא רק לרה"מ, יש לחצים כל הזמן. כל אחד שהתפרסם עליו משהו מרים טלפון". כשהחוקר אומר לך תהיה ספציפי, אתה מסכים איתי שזה היה מבחינתך לגבי נתניהו?

מגל: כן הוא אמר בוא נדבר תכלס על נתניהו

יהודית תירוש, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 19 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
התובעת עו"ד תירוש/פלאש 90, חיים גולדברג

בן צור: אתה מסכים איתי שהחוקר שלך במשטרה לא מבקש להבין ממך את מה שקרה שם, אלא הוא אומר לך בא נדבר על פניות מצידו של נתניהו?

מגל: ככה זה נראה

בן צור: בחקירה השניה שלך אמרת ש"חשוב לציין שגם היו התערבויות מצד גורמים אחרים הן פוליטיים והן עסקיים". מה שבעצם אמרת לחוקר זה "תלכו לגורמים פוליטיים ועסקיים אחרים", אבל זה לא עניין את החוקרים?

מגל: לא שאלו

בן צור: ולכן אני מציע לך ואומר לך שאתה הבנת די מהר שבעצם הדבר היחידי שעניין אותם זה נתניהו. ושהיה פה אחד מעדי המדינה שאמר עוד בחקירות שהוא במירוץ למיליון להביא את הראש של נתניהו?

מגל: שהוא רוצה להגיע למטרה שהיא נתניהו

עדות ינון מגל במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 19 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
מגל, היום/פלאש 90, חיים גולדברג

בהמשך עבר עו"ד בן צור לשוחח על אלדד יניב, ועל התקופה בה התפרסם טור שלו בוואלה. סנגורו של נתניהו ניסה להראות כי טורים של יניב שעסקו בחשיפת שחיתויות פוליטיות - לא נראו בעין יפה מצד המנכ"ל ישועה. בן צור הציג התכתבות בין שאול אלוביץ' לבין ישועה שבו ישועה כותב לאלוביץ' שהוא הוריד את כל המגזין של וואלה בגלל טור אחד של אלדד יניב.

מגל הגיב בצחוק: "תשמיד את כל האוגדה, תוריד את כל האתר, בגלל שאתה לא אוהב טור אחד".

עו"ד בעז בן צור בדיון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד בן צור, סנגורו של נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול בעדותו ביקשה התובעת יהודית תירוש מבית המשפט לחקור את מגל בחקירה נגדית, אך בית המשפט סירב לבקשה. תירוש ביקשה את החקירה הנגדית בגלל סתירות בין עדותו של מגל בבית המשפט לבין חקירתו במשטרה.

במהלך העדות אתמול טען מגל, ששימש כעורך הראשי של וואלה בעבר, כי האתר היה דווקא עוין לנתניהו וההוראות שקיבל מהמנכ"ל דאז אילן ישועה נועדו "לאזן" את זה. "רוב הבקשות היו בקשות טיפשיות שקשורות לשרה ויאיר", אמר מגל.

במה נאשם נתניהו

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

בתיק 1000 נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully