וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן נועד עם הרצוג: "מחויבים למנוע מאיראן להפוך גרעינית"

אחרי פגישתו עם ביידן, הנשיא נועד עם שר החוץ האמריקני. במהלך הפגישה, בלינקן בירך את הרצוג על מאמציו להביא להידברות בנוגע למהפכה המשפטית: "יש לנו יחסים מיוחדים שמבוססים על ערכים דמקורטיים". עוד אמר בלינקן: "אנו מחויבים למצוא דרך לקדם את פתרון שתי המדינות"

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד הערב (שלישי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, במסגרת ביקורו הרשמי בוושינגטון, ולאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

במהלך הפגישה, בלינקן בירך את הרצוג על מאמציו להביא להידברות בנוגע למהפכה המשפטית ואמר: "יש לנו יחסים מיוחדים שמבוססים על ערכים דמקורטיים. אנחנו מודים לך על המנהיגות שאתה מגלה והניסיון שלך להביא אנשים ביחד כדי לאשרר את הערכים האלה. זה חשוב מאוד".

הנשיא הרצוג הודה לבלינקן על "האירוח הנדיב לרגל 75 שנות עצמאות ישראל", והוסיף: "אני רוצה להודות לך על המטרות החשובות שאתה מקדם, עצירת הגרעין האיראני, הרחבת מעגל השלום, נשוחח גם על המצב בלבנון וגם על השבויים והנעדרים בעזה".

בלינקן השיב: "אנחנו מחויבים לגמרי למנוע מאיראן להיות גרעינית. אנחנו מחויבים לנורמליזציה והעמקת היחסים בין ישראל שכנותיה, ומחויבים למצוא דרך לקדם את פתרון שתי המדינות".

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במסיבת עיתואים בסיום ביקורו בבייג'ינג, סין, 19 ביוני 2023. רויטרס
"מחויבים למצוא דרך לקדם את פתרון שתי המדינות"/רויטרס

מוקדם יותר הערב, הנשיא הרצוג נפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. בפגישה בין השניים, ביידן אמר להרצוג כי המאבקים בישראל סביב המהפכה המשפטית והרעש סביבם, מקשים על התקדמות התהליכים האזוריים. כך אמרו לוואלה! גורמים מדיניים המעורים בפרטי הפגישה.

עוד במהלך הפגישה, הרצוג אמר לביידן כי הוא ממשיך במאמצים למציאת פתרון וליציאה מהמשבר בצורה הטובה ביותר, וכי הוא מאמין שאפשר וניתן להגיע להסכמות באמצעות הידברות. ביידן חזר בפגישה על הצורך להגיע להסכמות רחבות בענין המהפכה המשפטית ואמר להרצוג כי השיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע הייתה "טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית".

נושא נוסף שעלה בפגישה היה הטרור הפלסטיני. לפי הגורמים המדיניים, ביידן הדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה אך הזהיר מאירועי אלימות של תג מחיר. בנושא האיראני, ביידן אמר לנשיא הרצוג כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר התקדמות תוכנות הגרעין האיראנית וכן התעצמות חיזבאללה. בנוגע למאמצים לקדם הסכם עם סעודיה, שני הנשיאים הדגישו את חשיבות הנורמליזציה, ואת מורכבויותיה.

פגישת שני הנשיאים החלה בפגישת ארבע עיניים שנמשכה כ-40 דקות, והמשיכה בפגישה מורחבת שבה השתתפו גם שר החוץ האמריקני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בפגישה המורחבת, עלתה גם ההתקדמות לקראת כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזות לארה"ב. לפי גורמים מדיניים, האמריקנים ציינו בפגישה כי התהליך מתקדם והם צופים שיסתיים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully