וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לבן גביר: מעצרים מנהליים - רק על ידי. בן גביר בתגובה: "אתה מוציא צווים על נזק לרכוש"

בדיון בלשכת ראש הממשלה, גלנט תהה איך מתיישבת השאיפה של בן גביר לשמש כאחראי להוצאת צווי מעצר מנהליים לגורמי פשע בחברה הערבית עם התנגדותו למעצרים מנהליים למתנחלים. "אני מפחד שנקבל 500-600 נרצחים, אני רוצה צווים לרוצחים", ענה בן גביר

עשרות מפגינים מחו נגד השר בן גביר במסעדה בבית נקופה/לפי סעיף 27א' לחוק לזכויות יוצרים

בלשכת ראש הממשלה בכנסת התקיים היום (שני) דיון ממושך על הצעת החוק שמבקש בן גביר לקדם שתאפשר לו סמכויות על מעצרים מינהליים כדי להתמודד עם הפשיעה בחברה הערבית. המשנה ליועמ"שית שרון אפק ציין בדיון כי יש בעיה עם האפשרות שהשר לביטחון לאומי יוציא צווים מנהליים ללא הגבלת זמן.

סביב הנושא התפתח עימות בין שר הביטחון יואב גלנט לבין בן גביר. גלנט תהה כיצד שאיפתו של בן גביר להוציא צווי מעצר מנהליים מתיישבת "עם המאבק האגרסיבי שלך נגדי ונגד השב"כ על צווים מינהליים?". בן גביר ענה לשאלתו: "מאוד פשוט, אתה מוציא צו מינהלי לאנשים שמזיקים לרכוש, אני רוצה צווים לרוצחים".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023. שיר טורם, פלאש 90
גלנט לבן גביר: "כל הסיעה שלך יוצאת במקהלה נגד צווים מנהליים"/פלאש 90, שיר טורם

גלנט ענה לבן גביר: "חברי סיעתך תוקפים באגרסיביות אותי ואת השב"כ". על כך השיב בן גביר: "בצדק, כי הצווים שלך זה נגד פגיעה ברכוש ואני עומד מאחורי זה שצריך להוציא צווים מינהליים לרוצחים".

גלנט התעקש: "כל הסיעה שלך יוצאת במקהלה נגד צווים מנהליים, איך זה מתיישב"? ובן גביר המשיך גם כן בשלו: "צריך להפריד בין רוצחים לפגיעה ברכוש".

גלנט ענה כי המעצרים של הפורעים בחווארה נעשו בעקבות השימוש שלהם בבלון גז ובבנזין. בן גביר ענה: "בלון גז ממחתרת בת עין, זה מלפני עשרים שנה, מקווה שהמודיעין שלכם נגד ערבים טוב יוותר ממה שיש לכם נגד יהודים, אני נגד שיהודי יכתוב גרפיטי או יצית רכב, אבל זה עולם אחר, מאשר רוצחים, יש לנו רצח במגזר על בסיס יום יומי, אי אפשר לומר לי לך תטפל, ולא לתת כלים. לשיטת כל גורמי המקצוע, מעצרים מנהליים למשפחות פשע, יפחיתו מעשי רצח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זו רק פגיעה ברכוש. איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

שר המשפטים יריב לוין אמר במהלך הדיון: "זה שאלה של זמן, ביום שיהיה 20 נרצחים באירוע, אנחנו נגיע לכלים המנהליים, אז בואו נמנע את הרצח שיגיע".

בן גביר הוסיף: "אפשר לחכות שנה שיתגיייסו שוטרים ונקים משמר לאומי, אבל אין לנו כלים עד אז. אני מפחד שאנחנו נקבל 500-600 נרצחים וזה ביטחון של אנשים שצועקים, ובצדק צועקים. אם לא רוצים מעצרים מנהליים לפחות שיהיו צווי הגבלה".

גלנט המשיך לטעון כי "מעצרים מנהליים שלא על ידי שר הביטחון בנושאי טרור הוא בלתי אפשרי, אני מצפה לגיבוי מלא של כל שרי הממשלה כאשר אני פועל מתוקף תפקידי בנושא המעצרים המנהליים".

בן גביר השיב: "אתה חייב להבין את הביקורת נגדך, אתה מתנגד לצווים לרוצחים ובעד צווים לפגיעה ברכוש".

פצוע בעימות בין מתנחלים לפלסטינים בבית צאפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצוע בעימות בין מתנחלים לפלסטינים באום צאפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גלנט, חתם היום על שלושה מעצרים מנהליים כנגד מתנחלים לתקופה של חצי שנה, 4 חודשים ו-3 חודשים. אחד מהעצורים הוא חייל בחופשת שחרור. חמישה עצורים מנהליים נוספים נעצרו בחתימתו לאחר הפיגוע בעלי לפני מספר שבועות. בכך מגיע מספר העצורים המנהליים מקרב המתנחלים לשיא של שמונה. בארגון "חוננו" ציינו כי שניים מהעצורים היום שוחררו בידי בימ"ש לפני כשבועיים, לאחר שבימ"ש דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

ארגון חוננו תקף את הוצאת צווים ואמר בהודעה כי "ממשלה שמתיימרת להיות לאומית על מלא, שוברת שיאים במספר צווי המעצר המנהלי לטובי בחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully