וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירתתי את המדינה. עכשיו היא סוגרת את הדלת על בתי

ב', רס"ן במיל'

17.7.2023 / 14:17

בג"ץ אליס מילר עיצב את חיי הבוגרים ופתח עבורי את הדרך להיות שווה בין שווים בקורס טיס. אלא שהמהלכים שהממשלה מקדמת נותנים לגיטימציה להדרת נשים. מחקרים הוכיחו כי חברות שמשלבות נשים מצליחות יותר. אני לא בטוחה שבתי הקטנה תזכה לאותן אופציות. דעה

בווידאו: 2 בוגרות קורס טיס 184 במגמת מסוקים מסכמות את הקורס/צילום: דו"צ

נולדתי למשפחת חיל האוויר. נוף ילדותי הורכב מבסיסי צה"ל, ובזמן רכיבה על אופניים על מסלולי טיסה ראיתי אינספור המראות של מטוסי קרב. לקראת הגיוס התלבטתי אם ללכת בדרכו של אבי ולהיות טייסת, או אולי חובלת או פרמדיקית מוטסת. באותם ימים הרגשתי שנשים רבות נלחמו על מנת לאפשר לנשים יותר ויותר, לפתוח דלתות ולהסיר תקרות. למזלי, יכולתי לבחור: הדרכים כבר נסללו, הדלתות היו פתוחות. לצערי, עבור בתי האהובה, שחגגה רק עכשיו יום הולדת 6, אני אומרת עם דמעות בעיניים שאני כבר לא בטוחה לגבי האופציות שיהיו לה כשתגדל.

36 בוגרות ובוגרים חדשים בקורס טיס 184, בסימן 40 שנים למלחמת שלום הגליל. דובר צה"ל
בוגרות קורס טיס/דובר צה"ל

אחד האירועים המשמעותיים שעיצבו את חיי הבוגרים היה בג"ץ אליס מילר, שפתח עבורי את הדרך להתגייס כשווה בין שווים לקורס טיס. אמנם התחלנו רק 15 בנות, ומהר מאוד נשארתי בת יחידה בין כלל הגברים בהכשרה - אך הדלת הייתה פתוחה והזכות ניתנה. כמוני היו לא מעט נשים שמצאו בית במסגרות היוקרתית ביותר בצה"ל: טייסות, מפעילות כטב"מ, נווטות, בקריות ומכוננות. העובדה כי למילר הייתה זכות, כאישה וכאזרחית במדינת ישראל, לעתור לבג"ץ ולאתגר את החוקים - נראתה לי מובנת מאליה עד לאחרונה.

לצערי הרב, הממשלה החדשה עושה כל שביכולתה כדי להרוס שנים של בנייה בעמל רב. זה מתחיל במספר השרות בממשלה, שירד דרמטית ל-16% בלבד מכלל השרים (וזה מתוך מספר שיא של שרים). זה ממשיך בהחלפה של שורת מנכ"ליות ממשרדי הממשלה - הממשלה הנוכחית מונה 2 מנכ"ליות בלבד. מבחינת הממשלה, נשים לא ראויות לעמוד בתפקידי מפתח. משם, הדרך קצרה לקידום אג'נדות שמרניות ודתיות, שמדירות את נשים ממוקדי הכוח ומקבלת ההחלטות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מחאת נשים נגד הרפורמות המשפטיות, רחבת הבימה, תל אביב. 5 בפברואר 2023. מירב כהן
הפגנת נשים בתל אביב/מירב כהן

המהלכים והערכים שהממשלה מקדמת נותנים לגיטימציה להדרת נשים. מהלכי צמצום הדמוקרטיה, כמו ביטול עילת הסבירות, יסגרו לנשים את הדלת לגופים שמהותם קידום זכויות. להיבט החברתי משמעויות חמורות של פגיעה בתהליכים של קידום מעמד האישה בישראל, אשר יובילו לצמצום היכולת של בנותינו להשתלב בכלכלה, בחברה ובאקדמיה. גם בהיבט הצבאי, המדינה תאבד הון אנושי איכותי אשר יביא להחלשתה באופן דרמטי.

מאז אותו בג"ץ מפורסם, שילובן של נשים בטייסות המבצעיות הוכח ותוחקר על ידי מומחים רבים כהצלחה יתרה. מחקרים מראים כי חברות המשלבות יותר נשים בשורותיהן - מצליחות יותר. שילוב אחוז משמעותי של נשים במסגרות מוביל למצוינות, מקצועיות וחדשנות.

בחרתי לקחת חלק במסגרות הביטחוניות מן השורה הראשונה במדינה מתוך אהבת המולדת. זוהי דרך החיים שבה בחרתי. אני רואה את האפקט המשמעותי שיש בשילוב נשים בכובעים שלי כמנהיגה, כמקבלת החלטות, כיזמת וכמפעילת מערכות נשק. ההון האנושי ששילוב נשים מביא למערכות הביטחון הוא שאיפשר לאורך השנים וממשיך לאפשר לנו להיות הצבא החזק במזרח התיכון. אנחנו חייבות וחייבים להמשיך להילחם על כך.

הכותבת היא ב', רס''ן במיל', לוחמת בשירות הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully