וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מתקשה לפרוץ את הביצורים הרוסיים: "איבדה 20% מנשקה בתחילת מתקפת הנגד"

16.7.2023 / 19:27

בניו יורק טיימס דווח כי הכוחות האוקראיניים איבדו כוחות וציוד רב בתחילת מתקפת הנגד שאף נעצרה זמנית, אך כעת הם שינו טקטיקה ומנסים לשחוק את ההגנות הרוסיות בארטילריה וטילים. בקייב מדווחים על התקדמות באזור באחמוט, אך פוטין טוען: הם לא פורצים את קווי ההגנה

כוחות רוסיים עם הנגמ"ש האמריקני "ברדלי" שננטש על ידי חיילים אוקראינים/טלגרם

אוקראינה איבדה כחמישית מהנשק ששלחה לשדה הקרב בשבועיים הראשונים של מתקפת הנגד שלה - כך אמרו גורמים אמריקניים ואירופיים לניו יורק טיימס, על רקע התקדמותה האיטית של קייב מול הכוחות הרוסיים המבוצרים היטב. הציוד שנהרס כולל כלי רכב וטנקים מערביים מתקדמים שעליהם הסתמכה אוקראינה בתכנון המבצע לשחרור השטחים הכבושים.

הגורמים אמרו לניו יורק טיימס כי קצב האבידות ירד לכ-10% בשבועות האחרונים, כחלק משינוי טקטי שעשו הכוחות האוקראיניים לקראת השלבים המתקדמים יותר של מתקפת הנגד. במקום לנסות ולפרוץ קדימה לתוך שדות המוקשים ומלכודות הטנקים שפיזרו הכוחות הרוסיים, צבא אוקראינה החל להתמקד בירי ארטילרי ובטילים ארוכי טווח לעבר המוצבים והשוחות שהם התבצרו חייליו של הנשיא ולדימיר פוטין בחודשים האחרונים.

עם זאת, קצב האבידות הואט גם משום שמתקפת הנגד הואטה, ובחלק מהגזרות נעצרה לחלוטין. עד עתה, האוקראינים הצליחו לשחרר רק כשמונה מתוך 96 ק"מ שהם קיוו לעבור עד שיגיעו לים ויפצלו את הכוחות הרוסיים לשניים.

משוריינים הרוסים מדגם ברדלי וטנקים מדגם לאופורד אחרי קרבות במחוז זפוריז'יה, אוקראינה, 2023. משרד ההגנה של רוסיה, צילום מסך
מתקשים לפעול ללא חיפוי אווירי. טנקים ומשוריינים אוקראיניים הרוסים בזפוריז'יה/צילום מסך, משרד ההגנה של רוסיה

חייל אוקראיני בחזית, שהזדהה בתור סמל איגור, אמר לניו יורק טיימס כי רחפן של היחידה שלו תיעד שישה כלי רכב מערביים שנקלעו לירי ארטילרי מדרום לעיירה וליקה נובוסילקה. "כולם נשרפו", אמר לניו יורק טיימס. "כולם מקווים לפריצת דרך גדולה". הוא הוסיף כי הוא מקווה שאלו שבוחנים את המצב הרחק מקו החזית, יעריכו את החשיבות בהתקדמות אטית והדרגתית.

כלי הרכב המשוריינים האמריקנים מדגם "בראדלי" ספגו מכות קשות מאז תחילת מתקפת הנגד. אף שהשריון העבה של המשוריינים - השוקלים כ-34 טונות - סיפק הגנה טובה לכוחות תחת מטחי אש וארטילריה, רבים מהם ניזוקו קשות מפיצוצי המוקשים ונוטרלו לפני שהגיעו ליעד שלהם. "האוזניים שלך מצלצלות ודברים עפים פנימה", תיאר חייל, שהזדהה בתור טוראי סרגיי, פיצוץ שכזה.

מידע שפורסם באתר "אוריקס", הסופר רק אבידות שאותן הצליח לאמת ויזואלית, העלה כי החטיבה המשוריינת ה-47 של צבא אוקראינה, שחומשה ואומנה בידי המערב, איבדה 34 משורייני "בראדלי" מתחילת מתקפת הנגד - כשליש מכלל כלי הרכב הללו שברשותה. בנוסף לכך, החטיבה המשוריינת ה-33 איבדה ככל הנראה עשרה טנקים גרמניים מדגם לאופרד, כשליש מסדר הכוח המקורי שלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילים אוקראינים בנגמ"ש בראדלי אמריקני במחוז זפוריז'יה, אוקראינה, 26 ביוני 2023. רויטרס
"האוזניים שלך מצלצלות ודברים עפים פנימה"/רויטרס

חלק מהמומחים סבורים כי היה זה צפוי שהשלב הראשון במתקפת הנגד יהיה הקשה ביותר, וייתכן שבהמשך ההתקדמות של הכוחות האוקראיניים תהיה מהירה יותר. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהתאכזב בשבוע שעבר שלא קיבל הזמנה רשמית להצטרף לנאט"ו, הודה כי הייתה הפוגה קצרה במבצעים לפני כמה שבועות, אך הוא תלה זאת בהעדר ציוד ותחמושת וקרא לבעלות בריתה של קייב להאיץ את האספקה.

אוקראינה אף מתוסכלת מכך שהיא נלחמת ללא מטוסי F-16, כשרק לאחרונה ארצות הברית הסכימה להתחיל לאמן טייסים אמריקנים להשתמש בהם, אולם אלו לא צפויים להגיע לקייב בחודשים הקרובים. העדר החיפוי האווירי מותיר את הכוחות האוקראיניים חשופים למסוקים רוסיים וירי ארטילרי.

"היא לא כל כך מהירה, אבל לא מדובר בפיגור קטסטרופלי בלוחות הזמנים", אמר שר ההגנה של בריטניה, בן וואלס, על מתקפת הנגד האוקראינית. "היא עושה מה שכל אחד אחר היה עושה כשהוא צריך להילחם דרך שדות מוקשים אל עבר הקו הרוסי", הוסיף שר ההגנה הבריטי, שבשבוע שעבר מתח ביקורת מערבית פומבית חריגה על קייב, כשציין שעליה להפגין יותר הכרת תודה בפומבי.

גורמים אמריקניים הודו שהייתה הפוגה במתקפת הנגד, אך הוסיפו כי הכוחות האוקראיניים החלו לנוע שוב, אך באופן ממוקד יותר כשהם מיומנים יותר בניווט בשדות המוקשים ומודעים לסיכונים. לדברי הגורמים, אספקת פצצות המצרר - השנויות במחלוקת - לקייב עשויה להגביר את קצב ההתקדמות שלהם.

סגנית שר ההגנה של אוקראינה, האנה מליאר, אמרה היום כי הלחימה התגברה בלפחות שלושה אזורים בחזית המזרחית, שבחלקם הכוחות הרוסיים אף נמצאים במתקפה. היא ציינה כי לחימה עזה מתנהלת סביב העיר החרבה באחמוט, שאותה כבשו בקושי רב במאי הכוחות הרוסיים בהובלת קבוצת ואגנר, אך מאז הם אלו הנמצאים במגננה באזור.

במוסקבה, הטלוויזיה הרשמית שחררה היום קטעים מריאיון עם פוטין, שטען שוב שמתקפת הנגד האוקראינית נכשלת ולא מצליחה לפרוץ את קווי ההגנה הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully