וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לזלנסקי: נתמוך בכם לטווח הארוך; בריטניה: עליו להוקיר תודה, אנחנו לא אמזון

בווידאו: החלה פסגת נאט"ו בליטא/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (רביעי) לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי מדינות המערב יתמכו בקייב ככל שיידרש, בצל אכזבתו של המנהיג האוקראיני מכך שנאט"ו לא הזמינה רשמית את ארצו להצטרף לברית. השניים נפגשו במהלך פסגת הברית בליטא, שבה הבטיחו מנהיגי המערב לשלוח כלי נשק מתקדמים נוספים לטובת המאמץ המלחמתי של אוקראינה להדיפת הכוחות הרוסיים משטחה.

זלנסקי, שאתמול תקף בחריפות את העמדה של נאט"ו ותיאר אותה בתור "אבסורדית", השמיע היום טון מרוכך יותר והביע שביעות רצות מתוצאות הפסגה - אף שהוסיף כי התוצאה הטובה ביותר הייתה הזמנה רשמית להצטרף לברית.

חברות נאט"ו חלוקות סביב השאלה כיצד ואיך לצרף את אוקראינה, ובעוד שמדינות מזרח אירופה היו רוצות לראות אותה חלק מהברית כבר כעת, ארצות הברית, גרמניה ומדינות אחרות מתעקשות שזה יוכל לקרות רק בסיום המלחמה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לצד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפסגת נאט"ו בווילנה, ליטא, 12 ביולי 2023. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לצד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפסגת נאט"ו בווילנה, ליטא, 12 ביולי 2023/רויטרס

שר ההגנה של בריטניה ואחד מהתומכים הבולטים ביותר של אוקראינה, בן וואלס, מתח ביקורת על הגישה של זלנסקי והפציר בו "להוקיר תודה" על הנשק בשווי מיליארדי דולרים שארצו מקבלת מהמערב. וואלס, המוזכר כמועמד אפשרי להנהגת נאט"ו בעתיד, סיפר לעיתונאים בפסגה כי קיבל בשנה שעברה רשימת בקשות מגורמים אוקראיניים, שעליה השיב: "אנחנו לא אמזון".

עם זאת, הוא הדגיש כי אוקראינה מנהלת "מלחמה אצילית" וכי היא נלחמת "עבור החירות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully