וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד 4 חברי ארגון פשע מעפולה, שירו ללא הפסקה זה בזה בגלל סכסוך עדתי

16.7.2023 / 17:09

הרקע לאירועים השונים הינו סכסוך בתוך חבורת העבריינים שהתפלגה, ועימות קשה שפרץ לפני כחודשיים בין שני הפלגים עקב הסכסוך. הקרע שנוצר בין מי שהיו עד אז חברים שמתגוררים בשכונת עפולה עילית היה על רקע מוצאם: חלקם בני קהילת העולים מאתיופיה וחלקם ערבים

בווידאו: כתבי אישום הוגשו נגד תושבי עפולה עקב סכסוך שכלל ירי על בתים/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) כתבי אישום נגד עידן איילין (23), דניאל דינקו (31), נהוראי חסון (19) ונאשם נוסף - חברי קבוצת עבריינים מעפולה, בגין כמה אירועי ירי בעיר בהם היו מעורבים. הרקע לאירועים השונים הינו סכסוך בתוך חבורת העבריינים שהתפלגה, ועימות קשה שפרץ בין שני הפלגים בעקבות הסכסוך.

באחד המקרים אף נורו יריות לעבר בית, בשעה שילדה עמדה סמוך לזירת הירי. במקרה אחר, נורה חץ מרובה דיג. חקירה שנפתחה בתחנת המשטרה בעפולה בעקבות שורת אירועי הירי הביאה למעצרם של שבעה חשודים. היום הוגשו בבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד ארבעה מהם.

מחקירת המשטרה עולה שהסכסוך פרץ לפני כחודשיים. הקרע שנוצר בין מי שהיו עד אז חברים שמתגוררים בשכונת עפולה עילית היה על רקע מוצאם: חלקם בני קהילת העולים מאתיופיה וחלקם ערבים. בוויכוח שהתפתח במזנון בשכונת עפולה עילית הטיחו הצדדים זה בזה אמירות קשות שהביאו לקרע בין הצדדים.

ילדה שיוצאת מחצר הבית ונקלעת לזירת הירי. דוברות משטרת ישראל
תיעוד אחד מאירועי הירי במהלכו ילדה יצאה מחצר ביתה ונקלעה לזירה/דוברות משטרת ישראל

בזמן העימות ניסה בעל המזנון להרגיע את הרוחות, וכתוצאה מכך נתפס בעיני חלק מהמתעמתים כמי שלקח צד בעימות. יום אחר כך נורו קליעים לעבר המזנון. בהמשך, נרשמו עוד כמה אירועי ירי לעבר בתים ומכוניות בשכונה. אחד מאירועי הירי נעשה על ידי חשוד שרכב על קורקינט חשמלי. הוא נעצר והכחיש כל קשר לאירוע, אך בהמשך התוודה על מעשהו.

לדברי פקד תגריד זידאן מתחנת המשטרה בעפולה, שניהלה את החקירה, במקרה אחר נעצרו שלושה חשודים בירי לעבר רכב בו ישבו שניים מהקבוצה היריבה. החקירה, שהסתמכה גם על בדיקות מעבדה, ביססה את החשד כי מרכבם של העצורים נורו יריות.

במקרה נוסף, עצרו שוטרי סיור מונית בה ישבו שני חשודים, זמן קצר אחרי אירוע ירי בשכונה. כשביקשו מנהג המונית לחזור על מסלול נסיעתו, השוטרים הגיעו לדירה של אחד החשודים. סמוך לדירה חנה האופנוע של החשוד כשהמנוע שלו עדיין חם. בדירה נמצאו גם בגדים שמבדיקות מעבדה עלה כי יש עליהם כמות גדולה של אבקת שריפה. כמו כן, עם מפתח שהיה ברשות החשוד פתחו החוקרים מחסן ובו נמצא האקדח שממנו נורו קליעים לעבר בית של אחד מאנשי הקבוצה היריבה. במהלך החקירה נתפסו שני אקדחים, רובה "קרלו", רובה דיג וכן נמצאו גם סמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עורכי הדין שלומי מלכה ורומח שביט. באדיבות המצולמים
עוה"ד מלכה ורומח שביט: "לא סכסוך עדתי ולא ארגון פשיעה"/באדיבות המצולמים
רובה קרלו שנתפס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חלק מאמצעי הלחימה שנתפסו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עו"ד עידית שינו אמיתי. באדיבות המצולמים
עו"ד עידית שינו אמיתי: "אלמד את חומרי החקירה"/באדיבות המצולמים

זידאן אמרה כי תושבי עפולה עילית סבלו מפעילותן של שתי חבורות העבריינים, ומאז המעצרים יש שקט בשכונה.

כתבי האישום הוגשו על ידי עו"ד אלינה קאפמן, סגנית בכירה מפרקליטות מחוז הצפון. מכתבי האישום עולה כי עידן איילין (23) ודניאל דינקו (31), רצו לפגוע ביריבם, אסף ח'דור ובעקבות כך ירו לעבר רכב שבו ישבו שני בני אדם שזהותם לא ידועה.

הם פגעו ברכב ובגדר בית מגורים, בשעה שסמוך למקום עמדו גבר ובתו בת החמש שגרים בסמוך. נגד חברם נהוראי חסון (19) נטען גם כן כי ירה לעבר יריביהם. לפי כתב האישום, חסון חשב כי אנשי הקבוצה היריבה כיוונו לעברו נשק בשעה שעבר לידם רכוב על קורקינט חשמלי. בעקבות כך הוא שב למקום מכיוון שונה וירה לעברם מנשקו שישה כדורים. בתגובה נורו יריות לעברו וקליע אחד אף פגע בקורקינט שאיתו נמלט מהמקום.

עורכי דינם של דינקו ואיילין, שלומי מלכה ורומח שביט מסרו בתגובה: "לא סכסוך עדתי ולא אירגון פשיעה. כתב אישום של אירוע ירי בודד קצר כשאף זהות היורה אינה ידועה. מרשנו עומדים בתוקף על חפותם והעדר כל קשר למיוחס להם". עורכת דינו של נהוראי חסון עידית שינו אמיתי מסרה: "כתב האישום הוגש היום, אלמד את חומרי החקירה ואתייחס לגופן של הטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully