וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי ואגנר החלו לעבור לבלארוס: "הם מאמנים את כוחותינו"

16.7.2023 / 8:55

כמה מאות שכירי חרב הגיעו מרוסיה לבלארוס, כחלק מההסכם שהוביל לסיום המרד והם אמורים לסייע באימון כוחותיו של לוקשנקו. אוקראינה ופולין, שאישרו את נוכחותם של לוחמי ואגנר בבלארוס השכנה, הגבירו את היערכותן לאורך הגבול

כוחות ואגנר מאמנים כוחות מצבא בלארוס/משרד ההגנה של בלארוס

לוחמים מקבוצת שכירי החרב של ואגנר הגיעו לבלארוס מרוסיה - כך אמרו אתמול (שבת) גורמים אוקראיניים ופולניים, בהמשך להודעת משרד ההגנה במינסק שלפיה שכירי החרב החלו לאמן כוחות בלארוסיים.

עתידה של קבוצת שכירי החרב נותר לא ברור בעקבות המרד שהוביל מנהיגה יבגני פריגוז'ין לפני כחודש. הוא ולוחמיו שסירבו להצטרף לשורות צבא רוסיה היו אמורים לעבור לבלארוס, שמנהיגה אלכסנדר לוקשנקו תיווך בין פריגוז'ין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, לא ברור היכן נמצא כעת פריגוז'ין, שלפי לוקשנקו עזב את ארצו וחזר לרוסיה אולם מקורבו לשעבר של פוטין לא נשמע או נראה מאז המרד.

לפי דובר משמר הגבול של אוקראינה, אנדריי דמצ'נקו, אנשי קבוצת ואגנר נמצאים בבלארוס. לדבריו, נצפתה תנועה מרוסיה של "קבוצות נפרדות" מארגון שכירי החרב. שני מקורות המקורבים לקבוצה אמרו כי כמה מלוחמי ואגנר נמצאים בבלארוס מיום שלישי לפחות.

במקביל, סגן השר אחראי על תיאום השירותים המיוחדים של פולין, סטניסלב זארין, אמר כי גם ורשה אימתה את נוכחותם של שכירי החרב בבלארוס השכנה. "ייתכן שיש שם כמה מאות מהם כרגע", כתב בטוויטר. פולין, חברת נאט"ו, הודיעה החודש על תגבור כוחותיה לאורך הגבול עם בלארוס אל מול איומים פוטנציאליים.

לוחמי קבוצת ואגנר מאמנים כוחות מצבא בלארוס, 15 ביולי 2023. רויטרס
פולין תגברה את כוחותיה לאורך הגבול. לוחם ואגנר מאמן חיילים בלארוסים/רויטרס

אף שלא שלח כוחות משלו לאוקראינה, שליט בלארוס אפשר למוסקבה לפלוש משטח ארצו לאוקראינה בפברואר 2022, ומאז הסכים שהיא תפרוס נשק גרעיני טקטי במדינה. ביום שישי פרסם משרד ההגנה הבלארוסי סרטון, שבו תועדו לוחמים מוואגנר מדריכים חיילים בלארוסים במטווח צבאי ליד העיירה אוסיפוביץ'.

פרויקט האג'ון הבלארוסי, העוקב אחר הפעילות הצבאית במדינה ומוגדר ארגון קיצוני על ידי משטר לוקשנקו, דיווח כי טור גדול שכלל לפחות 60 כלי רכב הגיע מרוסיה לבלארוס ביום שישי. לפי הפרויקט, כלי הרכב, בהם משאיות, טנדרים, מיניבוסים ואוטובוסים, נשאו לוחיות רישוי של הרפובליקות העממיות של דונייצק ולוהנסק, שני מחוזות במזרח אוקראינה שהיו בשליטה חלקית של בדלנים פרו-רוסים מאז 2014 וסופחו על ידי מוסקבה בשנה שעברה ללא הכרה בינלאומית.

על פי ההערכות של הפרויקט, נראה שהטור של ואגנר היה בדרכו אל אזור העיר טסל שבמרכז בלארוס שבו סיירו כתבים זרים בשבוע שעבר וראו מחנה עם מאות אוהלים ריקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully