וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר מקרי המוות בטביעות - כמעט כמו כל השנה שעברה: "לנקוט פעולות מיידיות"

26 בני אדם טבעו ומתו בעונת הרחצה הקודמת, אך לפי דוח מרכז המחקר של הכנסת כבר השנה ישנם 21 בני אדם שטבעו למוות. מרבית מקרי המוות בשנתיים האחרונות התרחשו בחופים לא מוכרזים או בזמן שלא היו שירותי הצלה. רק 7% מרצועת החוף בישראל מותרים לרחצה

בווידאו: קשיש בן 83 טבע למוות בחוף דור/מד"א

נתונים מדאיגים מאוד יוצגו הבוקר (ראשון) בוועדת הפנים של הכנסת ולפיהם מספר מקרי המוות בטביעות בחופי ישראל עומד כמעט כמו בכל השנה שעברה. לפי דוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת, 30 בני אדם טבעו ומתו בשנה שעברה כשהשנה עומד מספר ההרוגים בחופי ישראל כבר על 24 בני אדם.

הדוח בדק את התקופה שבין אפריל 2022 עד יוני 2023. לפי הדוח, בעונת הרחצה הנוכחית ישנם 156 חופים מוכרזים לרחצה, כשבין העונה הקודמת לעונה הנוכחית נפתח חוף מוכרז אחד בלבד. רק 7% מרצועות החוף בישראל הם חופים המותרים לרחצה, יותר ממחצית אסורים לרחצה והשאר, כ-37%, הם חסרי סטטוס.

נער בן 13 טבע למוות בחוף הים בחיפה. מד"א
זירת טביעה של נער בן 13/מד"א

עונת הרחצה החלה בחודש אפריל 2022 והסתיימה בסוף חודש אוקטובר. בשנה שעברה טבעו ומתו 30 בני אדם, בהם 26 במהלך עונת הרחצה. חמישה אנשים טבעו ומתו בחופים מוכרזים בזמן שהיו שירותי הצלה ו-21 אנשים כשלא היו שירותי הצלה. בנוסף, עשרה טבעו בחופים אסורים לרחצה ושלושה טבעו בחופים חסרי סטטוס. רובם המכריע של הטובעים היו גברים. 13 היו בני 50-19 כששני הטובעים הצעירים ביותר היו בני 16 ו-18. שמונה בני אדם שטבעו ומתו היו בני 60 ומעלה.

הנתונים לא מעודדים מתחילת עונת הרחצה הנוכחית. העונה, שהחלה ב-29 במרץ ותימשך עד 14 באוקטובר, כבר גבתה את חייהם של 24 בני אדם נכון ל-10 ביולי. 21 מהם טבעו במהלך עונת הרחצה. שישה בני אדם טבעו כשהיו שירותי הצלה בחוף ו-15 כשלא היו.

בנוסף, תשעה בני אדם טבעו ומתו בחופים שאסורים להכרזה. הנתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מוכיחים כי רוב האזרחים שטבעו ומתו מאמצע השנה שעברה ועד היום טבעו בזמן שרחצו במקום או בזמן שלא ניתנו שירותי הצלה או בחוף לא מוכרז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ יעקב אשר. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יוזם הדוח, יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, אמר: "המגמה שעולה מן הדו"ח שאנו עומדים כבר על מספר הרוגים המתקרב לזה שנצבר בשנה שעברה כולה. זה מחייב הסקת מסקנות ונקיטת פעולות מיידיות. בדיון הבוקר נבחן את כלל ההיבטים הקיימים והניתנים לשיפור, בכדי לוודא שיינקטו כל הפעולות הדרושות להצלת חייהם של ציבור המתרחצים".

יו"ר שדולת ערי ורשויות החוף בישראל, ח"כ סימון דוידסון מיש עתיד שהיה מיוזמי הדיון הוסיף: "מהנתונים עולה שוב ושוב כי מרבית הטובעים, טובעים בחוף לא מוכרז. אני בעצמי כמעט איבדתי את אשתי וזאת על אף שאני שחיין מקצועי, אבל על הים גם אלוף אירופה לא יכול. בעזרת הסברה והגדלת החופים המוכרזים, נוכל להציל חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully