וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל חדר ליישוב עשהאל שבהר חברון, אין נפגעים - החשוד נוטרל

15.7.2023 / 11:24

בשעה 11:22, נשמעה ביישוב אזעקה של פיקוד העורף המתריעה מפני חדירת מחבלים. בשעה זו, כוחות צה"ל מבצעים סריקות ביישוב, מחשש שליישוב חדר מחבל נוסף. דובר צה"ל: "איש ביטחון אזרחי עצר את החשוד"

עשהאל (מאחז). יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
ההתנחלות עשהאל/אתר רשמי, יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה

מחבל חדר הבוקר (שבת) ליישוב עשהאל שבדרום הר חברון - ונוטרל. אין נפגעים בתקרית. בשעה זו, כוחות צה"ל מבצעים סריקות ביישוב, מחשש שליישוב חדרו שני מחבלים.

בשעה 11:22, נשמעה ביישוב אזעקה של פיקוד העורף המתריעה מפני חדירת מחבלים. "היכנסו מיד למבנה, נעלו את הדלתות וסגרו את החלונות. אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע", נמסר בהודעת פיקוד העורף. מאוחר יותר, במוקד קרית ארבע דיווחו כי לא נמצאו אמצעי לחימה על החשוד שנוטרל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף על חשש לאירוע ביטחוני ביישוב עשהאל בחטיבת יהודה. איש ביטחון אזרחי עצר חשוד שנכנס ליישוב. על החשוד לא נמצא נשק".

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום (ה׳) במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל. דובר צה"ל, דובר צה"ל
סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום (ה׳) במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לפני כשבוע, סמ"ר שילה אמיר, לוחם גבעתי, נורה למוות בפיגוע ירי סמוך ליישוב קדומים שבשומרון. המחבל הגיע לכביש סמוך ליישוב, שם, לאחר שחשדו בו, עצרו כוחות הביטחון את הרכב לבדיקה. במהלך הבדיקה המחבל ירה מתוך הרכב באקדח לעבר שילה, שהיה בפעילות מבצעית באיזור. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. כוחות צה"ל החלו במרדף אחריו, ולאחר חילופי אש הוא נוטרל.

צוות מד"א שהוזעק למקום, יחד עם כוחות רפואה של צה"ל, העניק לחייל טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, בסופן קבע את מותו. לאחר שנוטרל, כוחות רבים של צה"ל, ערכו סריקות נרחבות באזור מחשש להימצאותו של מחבל נוסף, אך לאחר כשעה הודיעו כי האירוע הסתיים. אמיר בן ה-22, מהיישוב מירב שבגלבוע שירת כלוחם בסיירת גבעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully