וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הרפואית מאיימת בשביתה במחאה על המהפכה המשפטית

13.7.2023 / 18:57

יו"ר הארגון הזהיר מנקיטת "צעדים ארגוניים משמעותיים" אם צמצום עילת הסבירות יאושר. לדבריו, החוק החדש "יפגע אנושות" במערכת הבריאות. קודם לכן, התקיים דיון על השלכות החוק, שעלול לאפשר לשר לבטל חוזרי מנכ"ל שקובעים נהלים שקשורים להפלות או טיפול בעובדים זרים

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההסתדרות הרפואית איימה היום (חמישי) "לנקוט בצעדים ארגוניים משמעותיים" בעקבות קידום צמצום עילת הסבירות כחלק מהמהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. זאת, לאחר שמזכירות הארגון הסמיכה את היו"ר, פרופ' ציון חגי, "לנקוט בכל האמצעים" כדי לעצור את החוק, בין היתר על ידי שביתה.

"לאחר שבחנו את השלכות חוק ביטול עילת הסבירות במתכונתה הנוכחית על מערכת הבריאות, הוחלט להתנגד לחוק, שכן הוא יפגע אנושות במערכת", הודיע פרופ' חגי והוסיף. "ההסתדרות הרפואית קוראת לממשלה להתעשת ולהימנע מהחרפת השסע והידרדרות למלחמת אחים".

רופאים בשיבא, בלינסון ואיכילוב משתתפים במחאה נגד המהפכה המשפטית, הצהירו שהם חולים ולא הגיעו לעבודה. 11 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רופאים בשיבא, בלינסון ואיכילוב משתתפים במחאה נגד המהפכה המשפטית, הצהירו שהם חולים ולא הגיעו לעבודה. 11 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חלק מהתרחישים שהוצגו בכינוס שהוגדר כ"דיון חירום" היו הסמכויות הרחבות שעלולות להיות בידי שר הבריאות. השר נועץ בדרך כלל באנשי המקצוע במשרד, אולם בהיעדר פיקוח ואחרי צמצום עילת הסבירות, החשש הוא שיוכל לעשות ככל העולה על רוחו.

בין היתר, נאמר כי השר יכול לקבוע מהי מחלה מידבקת, דבר בעל משמעויות רבות. עוד יוכל להחליט על מינויים רגישים כמו פסיכיאטריים מחוזיים, לבטל בקלות חוזרי מנכ"ל שקובעים נהלים שקשורים להפלות, טיפול במיון או טיפול בעובדים זרים, להורות על חובת דיווח פרטים אישיים של חולים במחלות מסוימות ועוד. כל זאת, בלי חקיקה ובלי צורך לעבור את הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרופק ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. דוברות ההסתדרות הרפואית, אתר רשמי
"נתנגד לחוק". פרופ' ציון חגי/אתר רשמי, דוברות ההסתדרות הרפואית

קבוצת "החלוקים הלבנים" בירכה על ההחלטה: "משמעות ביטול עילת הסבירות היא הרס מערכת הבריאות בישראל. ביטול עילת הסבירות תאפשר השתלטות פוליטית על המקצוענות הרפואית, כלומר רפואה פוליטית, תיפגע אנושות בבריאות הציבור. אם הממשלה לא תעצור, מערכת הבריאות תעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully