וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 תושבי הגליל מואשמים בתמיכה בחמאס ובניסיון פיגוע: "הכינו בקבוקי תבערה"

13.7.2023 / 16:53

על רקע העימותים בהר הבית בחודש אפריל האחרון, שלושת הצעירים מהכפר ריינה הצטיידו בבקבוקי זכוכית, בנזין וחתיכות בד וייצרו שישה בקבוקי תבערה. אחד מהם סיפר בחקירתו כי תכנן בעבר לבצע פיגוע ירי במתחם: "לא עשיתי כי אבא שלי הרביץ לי"

בוידאו: מפקח מתן תורגמן - ס' מפקד מחלק מיעוטים בימר מחוז צפון/דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום שני האחרון כתב אישום נגד שלושה תושבי כפר ריינה שבגליל התחתון - מובין יונס בן ה-19, ושני נערים נוספים כבני 17, בגין תמיכה בארגון הטרור חמאס וניסיון לבצע פעולת טרור בהשראת הארגון. בשב"כ אומרים כי יונס הפך לתומך נלהב של חמאס ויחד עם שני הנערים, אחד מהם קרוב משפחתו והשני חברו של קרוב המשפחה, התכוונו לממש פעילות טרור מקומית בהשראת הארגון. השלושה מואשמים בעבירת פעולה בנשק למטרות טרור בצוותא ויונס לבדו מואשם גם בגין הזדהות עם ארגון טרור.

שב"כ וימ"ר צפון, שעצרו את השלושה וניהלו את החקירה, מסרו בהודעה משותפת כי "החקירה העלתה תמונה מדאיגה ולפיה נערים צעירים, ערבים ישראלים, סופגים תכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך מקדמים פעילות ביטחונית חמורה, בעיקר לאור הקלות בנגישות לאמל"ח גם בגילים צעירים". מפקח מתן תורגמן, סגן מפקד מחלק מיעוטים בימ"ר מחוז צפון, מסר בנוסף כי "הם השתתפו בהפרות סדר בהר הבית כנגד כוחות הביטחון".

נערים תושבי כפר ריינה פעלו עבור חמאס. תיק החקירה, אתר רשמי
הצטיידו בבקבוקי זכוכית, בנזין, שמן, וחתיכות בד וייצרו שישה בקבוקי תבערה/אתר רשמי, תיק החקירה

בחקירותיהם, עלה כי השלושה פקדו את מסגד אל-אקצה במהלך חודש הרמדאן האחרון, והשתתפו בעצרות חמאס. כמו כן, אחד מהם אף הצטלם על גג בית ספר בכפר ריינה, כשהוא מחזיק בנשק עטוף בדגלי חמאס, ושר שירי הלל לארגון הטרור. יונס, אף צולם בסרטונים ממסגד אל-אקצה כשהוא מביע הזדהות עם חמאס.

לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד עמוס דניאלי, כבר בשנת 2022 יונס הזדהה כתומך חמאס ונהג לקבל ולהפיץ ברשתות החברתיות סרטוני תמיכה בארגון הטרור ובפעילותו, לרבות סרטוני תמיכה במבצעי פיגועים מטעם הארגון. אולם, האירועים המשמעותיים בפרשה החלו במהלך חודש אפריל האחרון, שבו חל חודש הרמדאן ועל רקע העימותים שחלו בין כוחות הביטחון למתפרעים במסגד. בכפר ריינה, התחוללו באותו החודש אירועי הפרות סדר רבים. על פי כתב האישום, בהפרת סדר ב-5 באפריל, שבה השתתפו עשרות תושבי הכפר, הוצתו צמיגים וקרשים במטרה לחסום את ציר התנועה במקום - ושלושת הנאשמים לקחו בה חלק.

בנוסף, בימים שלאחר מכן, תוכננה להתקיים בכפר הפגנה נוספת, אף היא על רקע האירועים בהר הבית. בהיוודע הדבר לשלושה, כך עולה מכתב האישום, הם החליטו ביניהם לייצר בקבוקי תבערה. לפיכך, הם הצטיידו בבקבוקי זכוכית, בנזין, שמן, וחתיכות בד וייצרו שישה בקבוקי תבערה, אותם העבירו לרכבו של יונס. בשב"כ אמרו כי בחקירה עלה שהשלושה תכננו להשליך אותם על כוחות הביטחון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נערים תושבי כפר ריינה פעלו עבור חמאס. תיק החקירה, אתר רשמי
"חשבתי פעם לעשות פיגוע אבל לא עשיתי כי אבא שלי הרביץ לי"/אתר רשמי, תיק החקירה

ביום ההפגנה, כך עולה מכתב האישום, השלושה הגיעו ברכבו של יונס, שכזכור מצויד בבקבוקי התבערה שהכינו מבעוד מועד, למקום ההפגנה. אולם לבסוף גילו שההפגנה לא מתקיימת, שברו את הבקבוקים וחזרו לביתם.

מפרטי חקירתו של יונס, עלה כי אביו מנע ממנו בעבר לממש פיגוע בירושלים: "פעם חשבת לעשות משהו באל אקצה?" שאל אותו החוקר, והוא השיב: "כן, חשבתי פעם לעשות פיגוע אבל לא עשיתי כי אבא שלי הרביץ לי. אני יודע שהדבר הזה טעות". החוקר הקשה: "איזה פיגוע חשבת לעשות?" ויונס ענה: "פיגוע ירי". החוקר שאל: "על מי הירי", ויונס השיב: "על החיילים באל אקצה". בחקירתו אף הודה יונס שהתכוון להשיג אקדח לצורך הפיגוע הזה.

על אירוע בקבוקי התבערה בכפר, סיפר יונס בחקירתו: "התחלנו למלא בנזין בבקבוקים וגרביים, עשינו בקבוקי תבערה וזרקנו אותם על הכיכר בריינה. היה שוטר רץ לכיוון שלנו אבל הבקבוק היה רחוק ממנו מאוד", והוסיף: "היו מלא אנשים ליד כיכר 'ביר אלמשאלי', היו שלושה שהבעירו צמיגים ואנחנו עזרנו להם בהבערת הצמיגים". בהמשך אף הודה יונס: "אני זרקתי שני אבנים על השוטרים אבל לא פגע בהם. כולם היו עם רעלות, אני זיהיתי אותם מהקול שלהם". יונס גם סיפר על קשריו עם מישהו בעזה, אתו נהג להתכתב באינסטגרם ובווטסאפ. על המניע אמר: "בגלל אל אקצה. הרביצו למוסלמים".

נערים תושבי כפר ריינה פעלו עבור חמאס. תיק החקירה, אתר רשמי
בשב"כ מזהירים: "ארגון הטרור חמאס ממשיך לפעול להפצת האידיאולוגיה שלו"/אתר רשמי, תיק החקירה

"ארגון הטרור חמאס ממשיך לפעול להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל ותושביה. בין היתר, פועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת בהר הבית וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל", מזהירים בשב"כ ובמשטרה. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת פרקליטות מחוז צפון את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון בבקשה עוד יתקיים, אולם תוך שהסנגורים לומדים את תיק החקירה ובהסכמתם, הוארכו מעצריהם עד החלטה אחרת.

"מדובר באישומים מופרכים מיסודם", מסר בהתייחסות עו"ד עיסאם טנוס המייצג את מובין יונס - אותו תיאר: "בן למשפחה נורמטיבית, אביו אימאם של המסגד בכפר ריינה אשר במסגרת תפקידו מקיים הרצאות ומפגשים עם ערבים ויהודים ומטיף לדו קיום".

עו"ד מרון אבו נסאר המייצג את אחד הקטינים, מסר כי "מרשי הינו קטין נורמטיבי, תלמיד מצטיין בבית הספר אשר שואף להמשיך בלימודיו ללימודים אקדמאיים, כאשר הוא כופר במיוחס לו שעה שחלקו לפי כתב האישום הינו שולי ביחס לאחרים".

מעו"ד עלאא עתאמנה המייצג את הקטין האחר, טרם נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully